mysle ze to rondo jest stanowczo za duze.
wladze miasta oczywiscie musza doczekac sie jakiegos wypadku, zanim cos z tym zrobia. to przeciez kpina!
I błędów będzie zawsze dużo, bo to rondo jest niemal niezauważalne. Budowanie takich rond to pułapka dla kierowców!
Chciałoby się (parafrazując powiedzenie byłego prezydenta RP) powiedzieć: pracownicy Urzędu Miasta "nie idźcie tą drogą". Myślę, ze rondo na Belzackiej/Kostromskiej jest wzorem do naśladowania, a nie odwrotnie.
Ten aspirant chyba ma coś z oczami: http://strefa.fm/strefa/wiadomosci/MINI-RONDO.-JAK-JEzDza-KIEROWCY,115 od 2:16
Na filmie widać, niestety, coś wręcz przeciwnego - większość nie używa prawego kierunkowskazu przed opuszczeniem z ronda, chociaż powinna.
Rondo jest w pełni bezpieczne wtedi i tylko wtedy, kiedy jest duże i ma jeden pas ruchu. To rondo jest zdecydowanie za małe, z kolei rondo na Bugaju jest zupełnie do bani, bo mozna było zrobić skręty w prawo z pominięciem ronda, czyli prawy pas do skręcania w prawo z pominięciem ronda (np. z Sulejowa w obwodnicę i z miasta w kierunku Sulejowa), a wjazd na rondo tylko lewym pasem i jeden pas ruchu na rondzie, a tak, to strach tamtędy jeździć, bo np. z Sulejowa do miasta każdy jeździ po swojemu, lewym, albo prawym pasem, a potem równoczesnie chcą skręcać w Sulejowską, a nawet fachowcy przyznają, że przepisy nie regulują precyzyjnie ruchu na rondach i bywaja różnie interpretowane (np. niektórzy uważają, że można zjeżdżać z ronda wprost z wewnetrznego pasa! Dlatego podstawą bezpieczeństwa na rondzie jest JEDEN PAS RUCHU. Nie przekonuje mnie argument większej przepustowości przy dwóch pasach, zresztą widziałem w innych miastach ronda z prawoskrętami i z jednym pasem według powyższego opisu i nawet w godz. szczytu nie robią się korki i jest bezpiecznie. W Piotrkowie tak się nie da?...
Panie aspirancie,nie ma jak dorabianie teorii do wszystkiego.Żeby rondo funkcjonowało musi mieć kształt ronda. A tu walnięto se na środek jakieś hulahop i wszyscy udają że to rondo.
Pan aspirant swoją mądrość nadrabia gwiazdkami na pagonach,i w życiu nie widział ronda z prawdziwego zdarzenia,a to coś na tym skrzyżowaniu wyglądaj jak krzyżówka k...y z osłem.
Nie da się. Osobnicy z UM nie potrafią myśleć. Rondo Bugaj jest maksymalnie skopane - na zjeździe w ul. Sulejowską w kierunku centrum nie wiedzieć w jakim celu jest obniżenie nawierzchni. Oprócz tych brakujących pasów do prawoskrętu z pominięciem ronda jest tam też inna wada. Według Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania miasta Piotrkowa Trybunalskiego al. Miast Partnerskich ma być przedłużona na południe. Niestety, rondo zostało zbudowane tak, że takie przedłużenie jest niemożliwe bez kompleksowej przebudowy geometrii ronda i dochodzących do niego ulic. Nie ma to jak konsekwentne działanie. http://www.ppp.piotrkow.pl/pliki/studium.htm
a ja myślę że pieniądz nie śmierdzi-nie ważne jak zarobiony,a że rondo jakieś takie?
Za rok, może dwa znowu trzeba będzie planować, burzyć i budować od nowa. Będą nowe zajęcia dla armii urzędników i intratne zlecenia dla armii projektantów i wykonawców. Będzie potrzebna kupa kasy. No i będzie z czego płacić prowizje.
O pozytywnych sytronach robda na skrzyżowaniu Polna-Kostromska pisałem wielokrotnie i dalej stwierdzam,że rondo w pełni się sprawdza.
Teraz niech niektórzy z piszacych cofną się do swoich wypowiedzi na temat Ronda WWW(Wpolborska-Wierzejska-Wyzwolenia).Pisałem o prawidłowości zastosowanych rozwiązań projektowych i dzisiaj sie wszystko w pełni potwierdza. Gdzie sa te zapowiadane korki i zatarasowanie sie ronda WWW.Ruch na nim funkcjonuje płynnie i wypada pogratulować pomysłodawcom tego rozwiazania.
Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!
Życzymy miłego przeglądania naszej strony!