metoda sortowania: od najstarszego do najnowszego / najnowszego do najstarszego
heheh ~heheh (Gość)10.08.2013 11:55

Jakie otarcie? Ten Matiz to był nieźle rozwalony, a od strony kierowcy była szyba rozwalona jakby uderzyła głową.

00


tutaj tutajranga10.08.2013 15:58

Z punktu widzenia prawa, kobieta była "winna" kolizji, samo się nie zrobiło. Zastosowano więc "pouczenie".

00


teakt ~teakt (Gość)10.08.2013 21:51

z obrażeniami przetransportowana do szpitala przez zespół ratownictwa medycznego!!

00


Pietrek Pietrekranga11.08.2013 11:06

Wedlug rozporzadzenia ministra osobie tej powinne byc zabrane prawo jazdy

00


tutaj tutajranga11.08.2013 15:02

Pietrek, bardzo Cię proszę, podaj, jeżeli możesz, numer tego rozporządzenia.

00


Pietrek Pietrekranga11.08.2013 15:33

"tutaj" napisał(a):
bardzo Cię proszę, podaj, jeżeli możesz, numer tego rozporządzenia.

poczytaj sobie troche a znajdziesz. Lekarz, czy policjant jest zobowiazany o przekazaniu informacji o zaslabnieciach, atakow padaczki do odpowiednich sluzb ktore wydaja prawa jazdy

00


tutaj tutajranga11.08.2013 15:38

To nie jest odpowiedź na moją prośbę. Między przekazaniem informacji a odebraniem prawa jazdy jest różnica.

00


Pietrek Pietrekranga11.08.2013 15:44

Cytuję:
Konieczność wprowadzenia przepisu nakładającego obowiązek powiadamiania przez lekarza, który stwierdził u danej osoby przypadek wystąpienia epizodu ciężkiej hipoglikemii, bądź napadu o symptomatologii padaczkowej lub podejrzenie albo istnienie padaczki, organu wydającego prawo jazdy o konieczności dokonania oceny predyspozycji zdrowotnych tej osoby do kierowania pojazdami, wynikła z zaleceń dyrektywy komisji 2009/112/WE z dnia 25 sierpnia 2009 r. zmieniającej dyrektywę Rady 91/439/EWG w sprawie praw jazdy (Dz. Urz. UE L 237 z 24.08. 1991 r.)
Projekt rozporządzenia Ministra Zdrowia, zmieniającego rozporządzenie w sprawie badań lekarskich kierowców i osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, w którym został wprowadzony ww. obowiązek dla lekarza, był uzgadniany z gronem ekspertów we właściwych dziedzinach medycyny oraz zgodnie z procedurą legislacyjną. Natomiast Załącznik 4b do wyżej ww. rozporządzenia, gdzie został określony sposób oceny stanu zdrowia osoby chorej na padaczkę stanowi wypełnienie upoważnienia ustawowego w części dotyczącej szczegółowych warunków i trybu przeprowadzania badań lekarskich mających na celu stwierdzenie istnienia lub braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami.
W związku faktem, że w styczniu 2013 r. wejdzie w życie ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami, gdzie w art. 81 zostało określone, iż Minister właściwy do spraw zdrowia w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw transportu określi, w drodze rozporządzenia, między innymi :
1) szczegółowe warunki i tryb przeprowadzania badania lekarskiego;
2) zakres:
a) badań lekarskich,
b) konsultacji u lekarzy specjalistów,
c) pomocniczych badań diagnostycznych,
ponadto w rozporządzeniu należy uwzględnić odpowiednio:
1) zróżnicowane wymagania zdrowotne, kryteria oceny stanu zdrowia osoby poddanej badaniu oraz przyczyny przeprowadzania badania lekarskiego,
2) przepisy Unii Europejskiej odnoszące się do przedmiotowych badań,
3) konieczność zapewnienia odpowiedniego poziomu merytorycznego jednostek uprawnionych do przeprowadzania ponownego badania lekarskiego i podmiotów uprawnionych do przeprowadzania szkolenia lekarzy,
4) potrzebę ujednolicenia dokumentacji medycznej,
5) konieczność zapewnienia odpowiedniego poziomu kwalifikacji uprawnionego lekarza i posiadania przez niego dodatkowej wiedzy,
6) wysokość rzeczywistych kosztów związanych z przeprowadzeniem badania lekarskiego,
Ministerstwo Zdrowia rozpoczęło już pracę nad przygotowaniem projektu ww. rozporządzenia, które winno zostać wydane w terminie 18 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy o kierujących pojazdami.
Prace nad projektem rozporządzenia, prowadzone, między innymi przy współpracy z ekspertami z różnych dziedzin medycyny będą okazją do przedyskutowania, weryfikacji bądź też eliminacji przepisów stwarzających możliwość niejednolitej interpretacji.


00


Pietrek Pietrekranga11.08.2013 15:48

"tutaj" napisał(a):
.

Tu nie chodzi o to ze komus sie zaslablo bo tym razem udezyla w inne auto a gdyby wjechala w ludzi to wtedy bylo by wielkie oburzenie. Dlaczego kierowcy kat b nie maja takich badan jak kierowcy zawodowi. A powinno byc obowiazkowe co 5 lat. Moze to uchronilo by to przed kierowcami ktorzy nie dowidza, nie doslysza, stan zdrowia sie im pogorszyl nie tylko ze wzgledu na wiek ale inne przypadki losowe

00


tutaj tutajranga11.08.2013 16:11

W zasadzie masz rację. Ale wszystkiego nie przewidzisz. Alergicy nie powinni prowadzić pojazdów, bo wyobraź sobie, że nagle alergik kichnie. A kichanie alergika, to nie w kij dmuchał...
Kobiety i mężczyźni z długimi włosami: no niech im grzywka wpadnie w oczy...
Sprawa tej kobiety na pewno jest badana. Zresztą, chyba ona sama jest najbardziej zainteresowana stanem swojego zdrowia.
A badania co pięć lat? Nakręcanie koniunktury. Wyobraź sobie taką sytuację: jesteś świeżo po badaniach, zdrowy jak rydz, jedziesz samochodem. Ktoś do Ciebie telefonuje. Odbierasz (oczywiście - głośnomówiący, samochodowy). Ten ktoś, kto dzwoni, mówi do Ciebie: "Informujemy pana, że pański syn (córka, matka, żona, siostra) przed chwilą miał wypadek. Nie żyje. Proszę się zgłosić po odbiór zwłok..."
Przewidzisz? Nie przewidzisz.

00


Nowy komentarz
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat