co to za pokaz lotniczy pirotechniczny!!!!!!!!!!!! to jakiś absurd!!!! zwykly pokaz petard co widze co tydzień na weselach... Piotrkow to już wiocha. ludzie się ciesza z byle czego!!!!!!!!!!
Jaki prezydent takie show. Mig super ale 30 min wcześniej. Nie maja zegarków..
Jest to pierwsza impreza tego typu i rzeczywiście kilka rzeczy jest do dogrania... ale jak się postarają to za kilka lat może być naprawdę fajna impreza. Tak jak ktoś niżej powiedział. Krytykować to łatwo, ale poza 5 sekundowym pierdem to większość z krytykantów nic nie zrobi dla miasta.
Historia
Samolot odrzutowy MiG-29 zaprojektowano w 1972 r., w celu wymiany samolotów typu MiG-21 i MiG-23 na nowocześniejsze. Samolot miał być tzw. lekkim myśliwcem frontowym, uzupełniającym ciężki myśliwiec przewagi powietrznej Su-27. W konstrukcji skoncentrowano się na osiągnięciu dobrych parametrów lotnych i manewrowych uzyskanych drogą dopracowania koncepcji aerodynamicznej.
Pierwszy prototyp wzniósł się w powietrze 6 października 1977 roku, a pierwsze seryjne samoloty MiG-29 9.12 ("Fulcrum-A") weszły do służby w 1984 r.
Wersja 9.12 produkowana była również w dwóch słabiej wyposażonych wersjach eksportowych. Wersja 9.12A przeznaczona na eksport do krajów Układu Warszawskiego (m.in. Polska, Czechosłowacja, NRD, Rumunia). Pozbawiona była kilku trybów pracy radaru, a inne różnice dotyczyły także radiostacji, układu identyfikacji "swój-obcy", systemu nawigacji. Wersja 9.12B była eksportowana poza Układ Warszawski - zakupiły ją m.in. Irak i Peru, a także - po rozpadzie Układu Warszawskiego - w 1993 r. Węgry.
W 1990 r. Siły Powietrzne ZSRR przestały kupować MiG-29, przez co zaprzestano produkcji seryjnej. Samolot jednak wciąż rozwijano. Powstała wielozadaniowa wersja MiG-29M ("Fulcrum-E") , później przeznaczona na lotniskowiec pokładowa wersja MiG-29K. Obecnie samolot wciąż jest modernizowany. Nowa wersja MiG-29OVT znana również jako MiG-35 potrafi zmieniać kierunek wektora siły ciągu we wszystkich trzech wymiarach tzw. ciąg wektorowany.
Konstrukcja[edytuj |
W samolocie zastosowano tzw. skrzydła pasmowe - o dużym skosie przy kadłubie i mniejszym w zasadniczej części o obrysie trapezowym. Wraz z klapami przednimi zapewniają one stateczność i sterowność także przy dużych kątach natarcia (do 80 stopni). MiG-29 i Su-27 były pierwszymi radzieckimi samolotami taktycznymi, w których zastosowano turboodrzutowe silniki dwuprzepływowe. W przypadku MiG-29 był to silnik RD-33 zaprojektowany w Biurze Doświadczalno-Konstrukcyjnym Izotowa. Radar OI-93 był pierwszym w ZSRR radarem dopplerowskim mogącym śledzić cele na tle ziemi.
Wyposażenie[edytuj | edytuj kod źródłowy]
W wersji Mig-29 (9-12):
Radar S-29 Topaz w którym odległość wykrycia samolotu myśliwskiego wynosi 70 km z przedniej półsfery i 35 km z tylnej. Może śledzić jednocześnie 10 celów i naprowadzać rakiety na jeden z nich. System opto-elektroniczny OEPrNk-29 o zasięgu śledzenia 18 km. Celownik nahełmowy Szczel-3UM który pozwala na szybkie wskazywanie celów do śledzenia systemowi radiolokacyjnemu i termicznemu. System zakłóceń pasywnych 20SP z dwiema kasetami po 30 nabojów oraz wbudowana w płatowiec stacja zakłóceń aktywnych.
W wersji Mig-29M:
Zmieniono radar na S-29M Żuk o zasięgu wykrycia samolotu myśliwskiego 90 km z przedniej półsfery i 40 km z tylnej. Radar może śledzić 10 celów i naprowadzać rakiety na 4 z nich. Zmodernizowany system opto-elektroniczny o zasięgu wykrycia celu 30 km.
Uzbrojenie[edytuj | edytuj kod źródłowy]
Działko GSz-301 wbudowane w lewy napływ skrzydła, uzbrojenie podwieszane jest na 6 węzłach. Łączny udźwig uzbrojenia 2000 kg, a w wersji M na 9 węzłach o łącznym udźwigu 5500 kg.
Przeciwko celom powietrznym: pociski powietrze-powietrze R-27R, R-27T, R-60M i R-73. Mig-29M dodatkowo R-27ER i R-27ET i R-77.
Przeciwko celom naziemnym: 500 kg bomb lotniczych, kasety bombowe KMGU-2, pociski niekierowane S-24, S-8. W wersji Mig-29M rakiety powietrze-ziemia Ch-25ML/MP, Ch-27L/T, Ch-31A/P, bomby kierowane KAB-500Kr.
Napęd[edytuj |
Dwa silniki dwuprzepływowe z dopalaniem RD-33 o ciągu 49,4 kN każdy (81,39 kN z dopalaniem). W wersji MiG-29M wzmocniona wersja silnika – RD-33K o ciągu z dopalaniem 86,29 kN. Silnik ten ma nową sprężarkę niskiego ciśnienia.
Warto było poczekać do wieczora,migi zrobiły dobrą robote,myśle ,że za rok będzie lepiej.
Fly Fest dla jednych udany dla innych kompromitacja.
Tak to jest jak kropidło do kąta się odstawia
to i pogoda posłuszeństwa odmawia.
MZK dało plamę???
Mają kasy że nie wiedza co z nią zrobić to i olali imprezę dodatkowych kursów nie dali.
No chyba że chodziło o dyszkę za parking.
Panie Marcinie,mistrzu kamuflażu, magi tajemnej, marketingu etc etc. etc.
nie zawsze pomysły speców od PR trafiają w gusta klientów.
Odsłonięcie tablicy pamiątkowej byłem ciekaw jak dwaj panowie sobie nożyczki...... przekażą???? No i liczyłem że podczas odsłonięcia tablicy usłyszę sakramentalne: Przekażcie sobie znak pokoju...... Idźcie w pokoju........ Ofiara spełniona.......
Jednak... mina... prezydenta mówiła zupełnie co innego.
No chyba, że nad obrazem Sta.....rówki tak ubolewał???
Teraz wszystko nam już wolno!
Naród nawet nie podskoczy!
http://sklave.manifo.com/aktualnosci
Może w 2014 będzie lepiej.
Szkoda że organizatorom spieszyły się zegarki i program odbiegał od harmonogramu. Może za rok...
I pogoda dopisze bezwietrzna.
JA bym chciał się dowiedzieć dlaczego nie było pokazu Biało-czerwonych iskier, w kalendarzu tego zespołu jeszcze w maju był pokaz (nie przelot) na naszym lotnisku. Z tego co widzę iskry wczoraj przeleciały nad Krakowem.
Dlaczego nie ściągnięto Orlików mieli wolny weekend, czy mogła być lepsza okazja aby się zmobilizować i na 100 lecie lotniska ściągnąć zespoły akrobacyjne, które by zrobiły pokaz?
A może nie było możliwości technicznych i zapewnienia bezpieczeństwa tym na ziemi aby zaprezentować pokazy samolotów a nie przeloty.
Tak samo pokazy odwołał 25 pułk z Glinnika, nie byłem na tym pikniku ale wiem, że miały być tylko przeloty.
Usłyszałem, ze Piotrków chciałby przejąć Airshow w Radomiu, ponieważ lotnikso w Radomiu już więcej nie przyjmie Airshow.
Czy ktoś z Piotrkowa zbuduje infrastrukturę na lotnisku tylko i w yłącznie dla maszyn z Airshow które się odbywa co 2 lata
Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!
Życzymy miłego przeglądania naszej strony!