Stety, a nie niestety. Czy Ty naprawdę nie rozumiesz, że wprowadzanie tej drogi do miasta nie dałoby nic poza hałasem i spalinami?
Niestety, nie masz racji. Według mnie jest to najlepsze rozwiązanie, ponieważ pozwoli na wyrzucenie ruchu tranzytowego poza miasto i oddzielenie go od ruchu lokalnego.
Przecież to co tam jest, to jakieś głupoty - po co zdublowana droga na zachód od ul. Roosevelta? Autor tej mapki: nie miał pojęcia co robi. Kolejne przekłamanie: na ul. Rakowskiej na północ od ul. Miast Partnerskich nic się nie buduje, nie budowano i budować nie będzie, co błędnie sugeruje mapka. Również przedłużenie ul. Miast Partnerskich na południe od ronda Bugaj jest niemożliwe z powodu totalnego "skopania" ww. ronda - tam po prostu nie ma miejsca na dodatkowy wlot bez kompleksowej przebudowy ronda i dochodzących do niego 3 ulic. Zapomniałeś też chyba, że ta przedłużenie ul. Miast Partnerskich na południe ma być drogą dla ruchu lokalnego, a nie tranzytu. Nieudacznik Pobożny, który przez ponad 5 lat swoich rządów zbudował jedynie 300 metrów obwodnicy i to nawet nie na całym odcinku 2-jezdniowej chciał upiec kolejną pieczeń, ale mu się to nie udało.
http://www.piotrkow.pl/nasze-miasto/aktualnosci/2006-08-30-obwodnica-miasta---stan-prac
No nie zupełnie. Wprowadzenie jej do miasta wiązałoby się przede wszystkim ze wzrostem wartości przyległych terenów i to znacznym. Zyskało by miasto i właściciele gruntów. Piotrków ciągle narzeka na brak terenów inwestycyjnych jak nie będzie drogi to od strony PD miasta do końca świata będzie wiatr hulał i nic więcej. Kto jak kto ale Ty powinieneś wiedzieć, że przy drodze o tej klasie nie ma mowy o jakimkolwiek mieszaniu się ruchu lokalnego z tranzytem, choćby na konieczność zachowania odległości między skrzyżowaniami, więc to żaden argument. Jeśli by ta 12 powstała w takim przebiegu jak w Suikzp to ta wschodnia obwodnica łączyła by 8 i 12 i dobrze.
Jeden wartościowy rozmówca w tym temacie i widzący logicznie sens całości tematu.
Pełna zgodność poglądów.
Nie wiem w czym znowu problem. Rok temu obalono inne koncepcje i wybrano Pomarańcz.
Droga wokół miasta to potencjał.
Problem jaki się jawi to stado debili w UM, którzy nie potrafią tych już istniejących potencjałów wykorzystać właściwie by rozwinąć miasto do rangi tych najważniejszych. Deklasując np. Łódź.
Radomsko potrafi korzystać na przebiegu trasy Gierkówki z czasem tej zwanej nowej A1.
Czy trzeba kilkunastu osobom z UM zafundować edukację w szkole podstawowej ponownie by myślenie uruchomić ?
TYLKO POMARAŃCZ
Raczej zacząć od przedszkola :)))
Przede wszystkim wprowadzenie S12 w pasie do tego przeznaczonym w Studium Rozwoju Miasta Piotrkowa Tryb. daje możliwość połączenia ulicy Krakowskie Przedmieście z Żelazną, a co za tym idzie aktywizuje tereny przemysłowe na południu Piotrkowa. Przy wariancie pomarańczowym nikt już tej obwodnicy nie wybuduje.
Za pieniądze centralne budowana jest droga ponad torami kolejowymi, co zmniejsza koszty budowy samej obwodnicy południowej Piotrkowa.
Dlaczego według Ciebie Miasto ma za własne środki budować południową obwodnicę, jeżeli może wykorzystać pieniądze centralne?
Po trzecie podatki od zakładów przemysłowych lokalizowanych na terenach Miasta a nie Gmin sąsiednich.
W wariancie pomarańczowym tylko gminy sąsiednie zyskają.
W wariancie pomarańczowym, ale również niebieskim (bez węzła na Żelaznej ) problemem jest dalej wprowadzenie ruchu samochodów ciężarowych jadących z kierunku południowo – wschodniego na tereny przemysłowe.
Oczywiście wszystkie samochody mogą jechać przez węzeł Bełchatowski i ulicę Żelazną, ale to raczej nie jest idealne rozwiązanie.
Widzę że sam jesteś mało wyedukowany w kwestii planowania dróg i ich przebiegów. Zgodnie ze Studium Rozwoju Miasta
zaprojektowanym przez osoby uprawnione do wykonywania takich czynności ( dr inż. arch. D.Mirowska- Walas ) jest możliwe wykonanie węzła S12 z południową obwodnicą Piotrkowa.
Chyba że Piotrkowianin ma tytuł wyższy od projektanta, to rozumiem.
Skąd to wszystko wiesz? To że się nie buduje to błędy polityki tego Prezydenta i tej władzy.
[/cytat]
Piotrkowianin
Również przedłużenie ul. Miast Partnerskich na południe od ronda Bugaj jest niemożliwe z powodu totalnego "skopania" ww. ronda - tam po prostu nie ma miejsca na dodatkowy wlot bez kompleksowej przebudowy ronda i dochodzących do niego 3 ulic.
[cytat]
Kwestia przebudowy ronda. Jeżeli ktoś źle zaprojektował rondo, albo jak śmiem twierdzić źle zostały sformułowane przez UM w Piotrkowie wytyczne i kierunki ruchu do tego ronda, nie przesądza to kwestii obwodnicy wschodniej.
Większych bzdur dawno nie czytałem! Prosze pokazać mi takowe połączenie! Owszem na Krakowskim Przedmieściu powstałoby rondo, ale następny węzeł byłby dopiero do projektowanej (która i tak pewnie nigdy nie powstanie) obwodnicy. I gdzie Żelazna! Kolega chyba Piotrkowa nie zna! Jeśli już pokusić się o takie połączenie to byłoby poprzez ul. ul.Roosevelta-Glinianą i jakiś nowopowstały łącznik! A największą bzdurą jest przecięcie ul Roosevelta na odcinku od ul. Wroniej do w/w łącznika. Ile warte jest takie rozwiązanie i jak wpływa ono na ruch lokalny obrazuje przykład ul. Belzackiej, która mogłaby przenosić ruch lokalny z centrum miasta na jego zachód (lub odwrotnie), tylko niestety jest przecięta przez Al. Armii Krajowej.
Tylko należy wspomnieć, że zostaną one "odcięte" od reszty Piotrkowa. Jaka jest korzyśc dla mieszkańców i potencjalnych inwestorów, jeśli dojazd do nich od strony miasta prowadzi objazdami. Ponadto nie łudźmy się, połączenia z S12 dla poszczególnych inwestorów także nie będzie (węzły mogą być zlokalizowane w ściśle określonej odległości od siebie) - cóż to więc za aktywizacja tych terenów? Zresztą poważny inwestor woli zlokalizować swoją firmę poza miastem, gdzie będzie płacił niższe podatki.
Dlatego też uważam, że najlepszym rozwiązaniem jest droga S12 zlokalizowana wzdłuż granic miasta, w miarę możliwości poza nim, gdyż: ruch tranzytowy wyprowadza z centrum, nie "dzieli" miasta na dwie części stwarzając realne szanse jego rozwoju.
Nie bardzo rozumiem Twój barani śmiech ? Wytłumacz mi Twoje rozbawienie moim stwierdzeniem.
Łódź to miasto stare i gdyby nie historia nie było by dziś metropolią woj.łódzkiego.
Piotrków ma wszystkie atuty by odebrać palmę pierwszeństwa Łodzi w walce o produkcję, przemysł, usługi, logistykę, ekologię i wiele innych aspektów z różnych gałęzi gospodarki.
Położenie miasta to 60-70% sukcesu bazowego do wyjścia na szerokie wody.
Brakuje tylko osób, które potrafiły by zrzec się nabijania własnej kieszeni z pieniędzy podatników i zrobiły coś z planowaniem na kilka lat do przodu, a nie do tyłu.
Dlaczego w naszym mieście Kleryka z UM tylko Kościoły mają szansę bytu ? Dlaczego nie działa Strefa Ekonomiczna ?
Kler zamierza szerzyć dewiacje w tej instytucji i wpajać sowieckie myśli ogłupiania narodu ?
W tym przypadku racja jest jak dupa... każdy ma swoją. Każda z tych lokalizacji nie jest do końca zła ani dobra (może oprócz tej niebieskiej lub pomarańczowej w starej wersji). Gdyby na KP był węzeł to byłby sens przedłużenia Żelaznej, ale pewnie nie będzie takiej potrzeby. Z tym odcięciem południa miasta nie ma co przesadzać bo tam są pola i nie ma za bardzo co odcinać. Nad drogami lokalnymi i tak by były projektowane wiadukty, a te które rzeczywiści byłby przecięte jak np. Grabska funkcjonują obecnie tylko na mapie i można je spokojnie poświecić. Z węzłami pełna zgoda, ale wzdłuż ekspresówek są przeważnie drogi lokalne, dojazdowe i i z nich odbywa się obsługa nieruchomości. No temat rzeka jednym słowem. Pozdro
Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!
Życzymy miłego przeglądania naszej strony!