metoda sortowania: od najstarszego do najnowszego / najnowszego do najstarszego
takich nam potrzeba radnych ~takich nam potrzeba radnych (Gość)06.11.2011 18:47

Brawo, brawo!A gdzie były służby prawne wojewody łódzkiego w 2010 r ? Wówczas nie dopatrzono się żadnych uchybień! I gdyby nie dociekliwość tego mieszkańca (domyślam się kto to jest, byłoby wszystko O.K. Swoją drogą ośmieszył prawników prezydenta Piotrkowa i służby prawne wojewody łódzkiego oraz piotrkowskich radnych wytykając im nieznajomość przepisów prawa i Konstytucji.

00


P51 ~P51 (Gość)07.11.2011 12:04

Ludzka głupota nie zna granic...
W ten sposób jednym ruchem zaprzepaszczono prosty sposób na wyeliminowanie bezpańskości psów, identyfikacji osób znęcających się nad nimi...
Beznadzieja...

00


Czy to ma byc miasto bezprawia? ~Czy to ma byc miasto bezprawia? (Gość)07.11.2011 18:05

"P51" napisał(a):
Ludzka głupota nie zna granic...
W ten sposób jednym ruchem zaprzepaszczono prosty sposób na wyeliminowanie bezpańskości psów, identyfikacji osób znęcających się nad nimi...
Beznadzieja...


Art.7 Konstytucji: Organy władzy publicznej działają na podstawie i w granicach prawa.
Art.51 ust.2: Władze publiczne nie mogą pozyskiwać, gromadzić i udostępniać innych informacji o obywatelach niż niezbędne w demokratycznym państwie prawnym.
Art. 4 ust.2 pkt. 6 ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach: Organ stanowiący gminy powinien określić w regulaminie utrzymania czystości i porządku obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe, mające na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku.
Z przepisu tego nie wynika kompetencja rady gminy do wprowadzania obowiązku trwałego oznakowania oraz tworzenia specjalnego rejestru psów.
W orzecznictwie administracyjnym i Sądu Najwyższego ugruntował się pogląd, że jednostronne nakładanie na obywateli jakichkolwiek obowiązków, w tym opłat, nie jest dopuszczalne, bez wyraźnego upoważnienia ustawowego. Przepis art. 84 Konstytucji i art. 18 ust. 2 pkt 8 ustawy o samorządzie gminnym, stanowi, że ani art. 4 ust. 2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ani żaden inny przepis ustawowy nie daje radzie gminy podstaw do przyjęcia takich regulacji.
Zgodnie z treścią art. 4 ust. 1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, rada gminy, po zasięgnięciu opinii państwowego powiatowego inspektora sanitarnego, uchwala regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie gminy. Regulamin ten ma charakter prawa miejscowego w rozumieniu art. 40 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym, a zatem na zasadzie art. art. 87 ust. 2 Konstytucji RP stanowi źródło powszechnie obowiązującego prawa Rzeczypospolitej Polskiej na obszarze konkretnej gminy, w przypadku uchwalenia przez daną radę gminy przedmiotowego regulaminu. Dodać trzeba, że z uwagi na charakter prawny omawianego regulaminu, przepisy takiego regulaminu - zamieszczone w uchwale - powinny być formułowane wyłącznie na podstawie upoważnienia ustawowego i w jego granicach.
Rada Miasta uchwalając przedmiotowy regulamin, nie może w nim zamieszczać postanowień wykraczających poza ramy określone w art. 4 ust. 2 pkt 1-8 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. I tyle.
Co to za władza która narusza obywatelom przestrzeganie prawa a sama je narusza.

00


Nowy komentarz
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat