metoda sortowania: od najstarszego do najnowszego / najnowszego do najstarszego
moolo ~moolo (Gość)14.10.2013 10:35

Cytuję:
W tej chwili służby prezydenta zastanawiają się, czy lepiej, żeby były dwie jezdnie, czy lepiej zrobić jedną, na jakim odcinku, czy do Wojska Polskiego, czy do Twardosławickiej - informuje Małgorzata Majczyna z Biura Inwestycji i Remontów.


"zastanawiają się" - zaraz padnę ze śmiechu. Czy to znaczy, że p[rzez te minione 2 lata została przygotowana dokumentacja a teraz zastanawiają się nad podstawowym założeniem do dokumentacji?

10


ares1 ~ares1 (Gość)14.10.2013 12:21

"moolo" napisał(a):
"zastanawiają się" - zaraz padnę ze śmiechu. Czy to znaczy, że p[rzez te minione 2 lata została przygotowana dokumentacja a teraz zastanawiają się nad podstawowym założeniem do dokumentacji?


Wszystko się ruszy przed wyborami! :)))

00


Piotr Piotrranga14.10.2013 14:42

"" napisał(a):
Takie połączenie istnieje. To ul. Trybunalska. Zresztą jak chciałbyś poprowadzić taką ulicę?


koncepcja obwodnic możesz znaleźć tutaj: http://www.ppp.piotrkow.pl/wp-content/uploads/studium/rysunek-studium-XIV-2011-297.jpg
Trybunalska służy ominięciu miasta mnie chodzi o usprawnienie przejazdów dla tych co przez miasto muszą przejechać czyli dojazdy docelowe i tych co z miasta potrzebują wyjechać np obsługa magazynów (zwróć uwagę, że na studium cały północny pas jest przewidziany pod usługi. sama północna obwodnica (wewnętrzna) stanowiłaby tym samym granicę pomiędzy strefą usług a strefą mieszkaniową.

"kurzajka" napisał(a):
Połączenie z Wronią to przedłużenie o 200 do 300 metrów ul. 18-go Stycznia i po temacie.


To rzeczywiście rozwiązuje problem przynajmniej na teraz. W związku z tym należy przyjrzeć się możliwością realizacji połączenia Sulejowskiej od ronda Bugaj do Krakowskiego Przedmieścia i tym samym zmiany przebiegu DK 91 przez miasto.
Jak kiedyś rozgrzebią Gierkówkę do Częstochowy a później wprowadzą tam opłaty to będzie bardzo ruchliwa droga.

10


kurzajka ~kurzajka (Gość)14.10.2013 14:56

"Piotr" napisał(a):

Gierkówka jest to droga Państwow wybudowana za nasze obywatelskie środki i nie podlega komercjalizacji. Jednak po PO można spodziewać sie wszystkiego, nawet łamania praw konstytucyjnych!! Dotyczy to również drogi nr 1 od Łodzi do P-kowa. Obie te drogi wybudowane i zmodernizowane zostały przed 1990r.

00


Piotrkowianin Piotrkowianinranga14.10.2013 15:51

"Piotr" napisał(a):
sama północna obwodnica (wewnętrzna) stanowiłaby tym samym granicę pomiędzy strefą usług a strefą mieszkaniową.

Lepiej byłoby w tym celu przedłużyć ul. Miast Partnerskich na północ od ul. Rolniczej do połączenia z planowanym przedłużeniem al. Concordii do ul. Łódzkiej. Niestety, autorzy studium z bliżej nieznanych powodów zaplanowali poprowadzenie przedłużenia ul. Miasta Partnerskich przez gęsto zabudowane ul. Rolniczą i Karolinowską do ronda św. Faustyny. Według mnie to totalne nieporozumienie, podobnie jak 2 niemal równoległe drogi na południe od ul. Wroniej: http://img837.imageshack.us/img837/4156/studiumwronia.jpg[cytat="Piotr"]To rzeczywiście rozwiązuje problem przynajmniej na teraz. W związku z tym należy przyjrzeć się możliwością realizacji połączenia Sulejowskiej od ronda Bugaj do Krakowskiego Przedmieścia i tym samym zmiany przebiegu DK 91 przez miasto.

Szkoda tylko, że 7 lat temu, podczas budowy ronda Bugaj o tym nie pomyślano. Zostało ono totalnie "skopane" - tam po prostu nie ma miejsca na dodatkowy wlot bez kompleksowej i kosztownej przebudowy ronda i dochodzących do niego 3 ulic. Ale tak się buduje drogi w Piotrkowie Trybunalskim. Parę innych przykładów - jednojezdniowe przedłużenie al. Concordii na północ od ul. Słowackiego do ul. Modrzewskiego, bo wg kiepskiego z matematyki prezydenta tak było taniej. Nieważne, że za kilka lat trzeba to będzie przebudować do przekroju dwujezdniowego, co wyjdzie drożej niż budowa od razu dwujezdniowej drogi. Podobnie skrzyżowanie południowego przedłużenia al. Concordii (droga bez nazwy) z ul. Dmowskiego, które zbudowano bodajże w 2005 lub 2006 roku, następnie przebudowano w 2011 roku podczas remontu końcowego odcinka ul. Dmowskiego (poszerzenie o ok. 0,5 metra po stronie południowej). Za kilka lat, podczas przedłużania zachodniej obwodnicy na południe czeka nas kolejna przebudowa tego skrzyżowania.
No, ale można lepiej, bo kocham Piotrków, a tak jest pewnie taniej niż zbudowanie od razu skrzyżowania w docelowym kształcie, tak jak to się robi w normalnych miastach.
Przykład z al. Becka w Warszawie (Trasa Siekierkowska), podczas budowy której kilka lat temu wybudowano od razu węzeł z planowaną ul. Czerniakowską-bis: https://mapy.google.pl/maps?q=Trasa+Siekierkowska,+Warszawa&hl=pl&ll=52.20308,21.068573&spn=0.009626,0.01929&sll=52.217488,21.09724&sspn=0.076985,0.154324&oq=Trasa+Siekie&hnear=Trasa+Siekierkowska,+Warszawa,+mazowieckie&t=m&z=16&layer=c&cbll=52.20308,21.068573&panoid=JNyS2YQuQ9O2hituxYFA2Q&cbp=12,329.19,,0,9.91
https://maps.google.com/maps?q=warsaw&ll=52.202846,21.068280&spn=0.003011,0.009968&t=k&hl=en

Komentarz był edytowany przez autora: 14.10.2013 15:56

30


Piotr Piotrranga14.10.2013 16:26

Karolinowska i Rolnicza nie przeniosą wiele więcej ruchu niż dzisiaj, dlatego pisałem o połączeniu na wysokości ulicy Tomaszowskiej - jest coś takiego na studium. Rondo Bugaj jest tak samo koncertowo spaprane jak skrzyżowanie Concordii ze Słowackiego gdzie z prawego pasa jadąc na wprost trafia się na lewy.
Niestety kadencyjne myślenie władz powoduje oszczędności generujące poważne straty w przyszłości. Musimy to wytykać przy każdej okazji!

10


CoolMen ~CoolMen (Gość)14.10.2013 20:16

Już kiedyś zadawałem to pytanie, na które znikąd nie mogę otrzymać odpowiedzi - a mianowicie, kto projektuje te koszmarki komunikacyjne w Piotrkowie Trybunalskim? Może na forum ktoś wie coś na ten temat. Kiedyś był taki zwyczaj, że projektant (Biuro Projektów) wręcz chwalił się swoim rozwiązaniem. Czyżby teraz wstydził się tych dokonań? Przecież ktoś to projektuje, a my widzimy tylko efekty w postaci wykonawstwa. Nie zwalajmy wszystkiego co złe na prezydenta i jego służby, które najczęściej chyba nie mają nic do powiedzenia w przypadku współfinansowania ze środków unijnych.

20


Piotrkowianin Piotrkowianinranga14.10.2013 20:55

"CoolMen" napisał(a):
Nie zwalajmy wszystkiego co złe na prezydenta i jego służby, które najczęściej chyba nie mają nic do powiedzenia w przypadku współfinansowania ze środków unijnych.

Jak to nie mają? A kto niby zleca opracowanie projektu? Wytyczne pochodzą od zleceniodawcy - to nie jest jakieś widzimisię projektanta.

30


CoolMen ~CoolMen (Gość)14.10.2013 22:09

"Piotrkowianin" napisał(a):
Jak to nie mają? A kto niby zleca opracowanie projektu? Wytyczne pochodzą od zleceniodawcy - to nie jest jakieś widzimisię projektanta.


Czyżbyś uważał, że wytyczne - nawet najbardziej niedorzeczne - to warunek "sine qua non" dla projektanta? Przecież to on firmuje projekt, a nie jakaś tam osoba z UM.

02


Pio_nek ~Pio_nek (Gość)07.01.2014 11:30

Obwodnica pod oknami mieszkańców osiedli? W przyszłości miałaby to być droga alternatywna dla autostrady A1. Sporo Piotrkowian będzie narażonych na hałas i wdychanie spalin - pewnie decyzję budowy obwodnicy i wpuszczenia ruchu z A1 zweryfikują ci sami mieszkańcy w wyborach.

10


Nowy komentarz
reklama

Pozostałe watki

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat