Wstawię tutaj 2 fotki z cyklu: "Temperowanie zapędów piotrkowskich kierowców przy użyciu słupków".
Skoro na baranów za kierownicą nie działają przepisy i znaki, trzeba zastosować inne metody.
1. Skrzyżowanie ul. Partyzantów i Cmentarnej. Mimo przepisów zabraniających parkowania mniej niż 10 metrów od przejścia dla pieszych i skrzyżowania oraz postawionego dodatkowo znaku "zakaz zatrzymania" notorycznie na chodniku parkowały samochody, stwarzając zagrożenie w ruchu.
Pomogło dopiero ustawienie szpaleru 12 biało-czerwonych słupków:
2. ul. Dmowskiego 47 - przychodnia lekarska.
Kilku cwaniaków z ciężkimi zadami zrobiło sobie parking na szerokim chodniku przed wejściem do przychodni. Wjeżdżali tam przejeżdżając kilkanaście metrów po chodniku i ścieżce rowerowej wzdłuż ul. Dmowskiego:
Bodajże przedwczoraj nastąpiła zmiana i teraz jest tak:
Cholera niech zrobią wkoncu żelazną i roosevelta bo jadąc autem z jednej dziury wpada się w druga. Kompletnie zaniedbana część miasta! Brak oświetlenia, dziury-do bani!
W całym prawie Piotrkowie oszczędzają na swoje premie kosztem podatników.
No i dobrze, przynajmniej dziur nie widać, a ul. Żelazna składa się głównie z nich.
Nie ma oswietlenia na ul.Rakowskiej jezdze na godz.7 00 do pracy i panuje tam wielka ciemnosc...
Oświetlenie oświetleniem, ale jego brak stanowi problem od kilku miesięcy, po około 10-12 godzin w ciągu doby.
Tymczasem na ul. Żelaznej występuje poważniejszy brak i to chyba od zawsze: brakuje po lewej stronie znaków drogowych, będących powtórzeniem tych po prawej.
"Fahofcy" ze ZDiUmM-u najwyraźniej nie znają obowiązujących ich przepisów, jak np. Rozporządzenie Ministra infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach
http://www.znaki.pl/DziennikUstawNr220/Warunki_techniczne_umieszczania_znakow_drogowych.pdf,
które jasno i wyraźnie mówi:
[cytat]Załącznik 1
Szczegółowe warunki techniczne dla znaków drogowych pionowych i warunki ich umieszczania na drogach
(...)
1.5. Umieszczanie znaków
1.5.1. Zasady ogólne
Znaki umieszcza się:
(...)
3) po lewej stronie jezdni:
(...)
b) jako powtórzenie znaków umieszczonych po prawej stronie na drogach dwujezdniowych, których jezdnie posiadają więcej niż jeden pas ruchu, przy czym jako obowiązkowe dotyczy to znaków kategorii A, B (z wyjątkiem znaków B-35 do B-38), G oraz znaków D-6, D-6a, D-6b,[cytat]
Jak widać na załączonych obrazkach, znaków po lewej tam nie ma, w tym (sic!) znaku A-7 "ustąp pierwszeństwa przejazdu" na skrzyżowaniu z ul. Roosevelta, co może być przyczyną tragicznego wypadku:
Kto pracuje w tym Zarządzie? Też jakiś teolog, czy inna "filolożka" polska?
Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!
Życzymy miłego przeglądania naszej strony!