ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Skuteczny e-mail marketing

Środa, 21 czerwca 2017
Poczta internetowa to stosunkowo niedrogi i bardzo efektywny sposób na dotarcie do klienta. Odpowiednio przeprowadzony mailing gwarantuje wysoki zwrot z inwestycji.
Skuteczny e-mail marketing

Badania przeprowadzone przez Direct Marketing Association wykazały, że każda złotówka zainwestowana w e-mail marketing jest w stanie przynieść ponad czterdziestokrotny zwrot. Z kolei badania Shop.org dowodzą, że jest to forma reklamy trzykrotnie tańsza niż reklamy wykupywane w wyszukiwarkach. Wniosek nasuwa się sam – mailing może być bardzo skuteczny, jeśli tylko zostanie właściwie zaplanowany i w odpowiedni sposób zrealizowany. Co zrobić, żeby tak było?

 

Wybierz dobrą platformę

Powodzenie kampanii mailingowej w dużej mierze zależy od wyboru właściwej platformy. Jest to element nie mniej ważny niż odpowiednia treść, grafika i grupa docelowa, do której kieruje się korespondencję. Nowoczesne platformy e-mail marketingu oferują różne przydatne rozwiązania, takie jak samodzielne tworzenie kreacji, zapisywanie baz danych czy tworzenie wysyłek testowych, a co najważniejsze – gwarantują bezpieczeństwo przechowywania danych. Niektóre duże agencje marketingowe proponują swym klientom jeszcze więcej. Przykładowo Internetum pomoże Ci w rozszerzeniu listy Twoich odbiorców, zaprojektuje szablon przyjazny urządzeniom mobilnym oraz zintegruje go z inbound marketingiem, co umożliwi śledzenie wyników kampanii poprzez odnotowywanie liczby kliknięć oraz poziomu zaangażowania odbiorców. Warto dokładnie przeanalizować ofertę poszczególnych narzędzi mailingowych, gdyż od ich skuteczności zależy w dużym stopniu wysokość zwrotu z inwestycji.

 

Określ grupę docelową

Dokładne określenie grupy docelowej, do której wysyłane są e-maile, pomoże klientowi w dobraniu odpowiedniego sposobu przekazu treści. Dopasowanie języka do grupy odbiorców i zwrócenie uwagi na te cechy produktu bądź usługi, które są dla niej istotne, w znacznym stopniu przekłada się na sukces kampanii. Dlatego też najlepiej jest dokonać segmentacji bazy danych, czyli jej podziału ze względu na płeć, działania podejmowane na stronie, reakcję na otrzymywane wcześniej e-maile oraz historię dokonywanych zakupów. Treść wiadomości powinna być indywidualnie dostosowywana do każdej grupy docelowej. Pomogą Ci w tym kreatywni copywriterzy.

 

Mailing to wciąż jeden z najskuteczniejszych sposobów na wypromowanie swojej marki i dotarcie do klienta. Jeśli podejdziemy do niego kreatywnie, podpierając się wiedzą, to z pewnością otrzymamy zwrot z tej inwestycji.


Zainteresował temat?

3

3


Zobacz również

reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat