- Rzeczywiście od nowego roku uruchamiamy oddziały dla dzieci z autyzmem. Otrzymaliśmy na to zgodę od władz miasta i za to chciałabym serdecznie podziękować – mówi dyrektor SOS-W Gabriela Burzyńska. - Nowe klasy będę przeznaczone dla dzieci z autyzmem (w normie intelektualnej) i dla dzieci upośledzonych, u których również pojawił się problem autyzmu. Klasy nie będą duże. Dzieci w jednym oddziale nie może być więcej niż czworo. I co jest tutaj najważniejsze, warunki edukacji dla takiego dziecka będą bardzo komfortowe. Nie będzie to już nauczanie indywidualne. Będzie program, odpowiednie zajęcia i wszechstronna pomoc terapeutyczna. Co bardzo ważne, rodzice tych dzieci będą mogli nareszcie odetchnąć – dodaje.
- Chcemy, jako miasto, wyjść naprzeciw potrzebom społecznym. Dzieci autystycznych jest w Piotrkowie i okolicach na tyle dużo, że SOS-W zaproponował zajęcie się tą grupą pod względem edukacyjnym. Dzieci autystyczne są uczniami zwykłych szkół, gdzie de facto realizują wprawdzie obowiązek szkolny, ale tylko w formie nauczania indywidualnego. Tworząc w SOS-W oddziały dla dzieci autystycznych, proponujemy objęcie ich specjalistyczną opieką pedagogów, którzy mają wiedzę i doświadczenie w pracy z dziećmi chorymi. SOS-W dysponuje specjalistyczną kadrą, nakierowana na pracę z jednostką. Tutaj inaczej pracuje się z dzieckiem. Pedagodzy ośrodka posiadają do tego szereg specjalistycznych kwalifikacji – mówi Elżbieta Jarszak, koordynator Zespołu Rzecznika Prasowego Prezydenta Miasta.
Oddziały powstaną w oparciu o indywidualne orzeczenia (poradni psychologiczno-pedagogicznych) o potrzebie kształcenia specjalnego. W tej chwili ośrodek przewiduje przyjęcie około 16 dzieci z autyzmem. Dyrekcja placówki zaznacza jednak, że jeżeli znajdą się dodatkowe chętne osoby, zostaną przyjęte. Więcej szczegółów na temat procedury kierowania i potrzebnych dokumentów można dowiedzieć się w budynku placówki przy al. 3 Maja 28/34 w Piotrkowie.
***
Autyzm jest zaburzeniem rozwojowym, które najczęściej ujawnia się w ciągu pierwszych lat życia jako rezultat zaburzenia neurologicznego, które oddziałuje na funkcję pracy mózgu. Ma wpływ na rozwój mózgu w sferach rozumowania, kontaktów społecznych i porozumiewania się. Autyzm jest trzecim najczęściej spotykanym zaburzeniem rozwojowym – częstszym niż zespół Downa.
JK
- Już połowa Polaków pomaga potrzebującym w święta
- ZUS: Niemal 837 tys. informacji o przyznaniu wakacji składkowych. Kolejne w przygotowaniu
- Wigilia dla osób samotnych w SWPA "PAŁACYK"
- Tradycyjna szopka w Klasztorze oo. Bernardynów w Piotrkowie
- Potrącenie rowerzysty w Piotrkowie
- Nikodem i Maja w Piotrkowie. Aleksander i Laura w Bełchatowie
- Sześć zarzutów kradzieży dla 34-latka
- Łódzkie z rekordowym budżetem
- Wypadek w Milejowie, kolizja w Kamocinie