- Produkujemy ozdoby intensywnie przez cały rok, a przed samym Bożym Narodzeniem mamy najspokojniejszy okres - tłumaczy Zbigniew Bartuzi, prezes firmy. - Zaopatrujemy głównie rynek amerykański, pierwsze wysyłki są zazwyczaj już w marcu. Teraz przyjmujemy wycieczki szkolne i przygotowujemy się do Międzynarodowych Targów we Frankfurcie (Christmasworld, przyp. red.). Nasze wyroby dostać można także w paryskich domach towarowych Harrods i Le Bon Marche.
Przygotowanie ozdoby choinkowej to długi i pracochłonny proces. - Zawsze powtarzam, że Szkło-Dekor to bardziej manufaktura niż typowy zakład produkcyjny - podkreśla Zbigniew Bartuzi. Pierwszy etap to ręczne dmuchanie, następnie ozdoby są srebrzone i malowane na gładko, a najważniejszą czynnością jest dekorowanie wykonywane ręcznie i wymagające dużych zdolności manualnych. - Produkcja ozdób to branża mocno powiązana z modą. Inspiracji szukamy w różnego rodzaju katalogach, w internecie, czasami też zlecamy wykonanie form artystom plastykom - dodaje prezes Szkło-Dekor.
Zapytany o to, jakie wzory i kolory są modne w tym sezonie, Zbigniew Bartuzi przyznaje, że... nie ma pojęcia. - Świat jest tak zróżnicowany, że modne może być wszystko. Kluczem jest odpowiednie zestawienie, które pozwoli uzyskać ładny estetyczny efekt - mówi.