Rodzaje pieczątek
Dziś można wybierać przede wszystkim między dwoma typami pieczątek — suchymi lub standardowymi. Oba rozwiązania mają swoich zwolenników. Pieczątki suche wyróżniają się tym, że dają efekt 3D, dzięki czemu logo czy też nazwa firmy może zostać wytłoczona w dowolnym miejscu, np. na dokumencie czy ulotce. Nie da się ukryć, że powszechniejszą i szybszą do zrobienia pieczątką jest jej standardowa odmiana. Jej popularność wynika też z faktu, że zajmuje mało miejsca i dzięki temu jest kieszonkowa. Konieczne staje się nie tylko zamówienie odpowiedniego napisu, ale też zakupienie tuszownicy oraz tuszu. Niezależnie, na który rodzaj się zdecydujemy, to możemy zamówić je na stronie internetowej caffeprint.eu, aby mieć pewność co do ich jakości.
Co powinno znaleźć się na pieczątce firmowej?
Wśród najważniejszych danych, które koniecznie powinny pojawić się na pieczątce, jest przede wszystkim nazwa firmy, rodzaj działalności, imię i nazwisko właściciela, NIP oraz adres firmy. Jeśli tylko działalność posiada swoją stronę internetową, to również można zamieścić adres. Przy czym liczbę informacji należy dostosować także do wielkości samej pieczątki, aby nadal pozostała czytelna i estetyczna. Dopiero wtedy będzie naprawdę spełniać swoją funkcję i co najważniejsze przyspieszy pracę.
Kształt pieczątek
Kolejną sprawą, na którą trzeba zwrócić uwagę podczas zamawiania idealnej pieczątki, jest jej kształt. Standardowe są pieczątki prostokątne bez obramowań, które skupiają się jedynie na odbiciu wszystkich niezbędnych napisów. Jednak wybór jest znacznie większy, gdyż wielu właścicieli firm decyduje się także na modele okrągłe, podłużne lub ewentualnie owalne czy też jeszcze bardziej niestandardowe.
Kolor tuszu
Kolor pieczątki jest dowolny i to od firmy zależy, na jaki się zdecyduje. Jednak oczywiście istnieje kilka barw, które wybierane są znacznie częściej od pozostałych. Można do nich zaliczyć:
- czerń,
- brąz,
- czerwień,
- zieleń.
Logo na pieczątce
Pieczątka ma być funkcjonalna i przyspieszać pracę, dlatego też większość firm nie decyduje się na to, aby zawierać na niej logo, czy też logotyp. Jednak bardzo dobrym rozwiązaniem będzie posiadanie dwóch egzemplarzy — na jednej będą dane do oficjalnych dokumentów, a druga będzie do ulotek, czy mniej formalnych pism. I właśnie na tej drugiej wersji pieczątki będzie warto zawrzeć dowolne logo. Dzięki temu rozwiązaniu będziemy mogli wybrać, która wersja akurat będzie najlepszym wyborem. Tym bardziej że coraz więcej osób pragnie wyróżnić się w każdy możliwy sposób, a pieczątka firmowa przecież także może to skutecznie umożliwić.