Nowa galeria handlowa w budynku po Sigmatexie

Piątek, 29 października 201094
60 sklepów na 8 tysiącach metrów kwadratowych, parking na 300 samochodów - wszystko to znajdziemy w "Starej Tkalni" w budynku po Sigmatexie przy ul. Sulejowskiej. Wygląda na to, że w Piotrkowie pojawi się nowa galeria handlowa.
fot. archiwum fot. archiwum

Jak przeczytać możemy na stronie Urzędu Miasta w Piotrkowie, spółka TMR w zrewitalizowanym budynku po piotrkowskim Sigmatexie stworzy centrum handlowe "Stara Tkalnia". Obecnie trwa komercjalizacja budynku, którą zajmuje się spółka GPC, a jego otwarcie zaplanowano na połowę 2011 roku. Czterokondygnacyjny obiekt ma 10,5 tys. m kw. powierzchni całkowitej i 8 tys. m kw. powierzchni najmu. Znajdzie się w nim około 60 sklepów. Na terenie kompleksu powstanie również parking naziemny na 300 samochodów.

Budynek piotrkowskiej manufaktury został wzniesiony w 1896 roku, a w 2006 roku przeszedł remont, którego plany opracował architekt Jerzy Lutomski. Jednak wtedy spółka TMR nie zdecydowała się na kontynuowanie inwestycji.

Będzie to trzecia galeria handlowa, jaka pojawi się w Piotrkowie Trybunalskim. Od 13 listopada 2009 roku działa galeria "Focus Mall", natomiast w pierwszych miesiącach 2011 rozpocznie działalność galeria "Areszt". Do tego pozostaje jeszcze "Stara Octownia" w al. 3 Maja, gdzie - według zapowiedzi właściciela budynku - powstać miały punkty handlowe, usługowe, biurowe, a także klub fitness z basenem i jacuzzi.


Zainteresował temat?

0

0


Zobacz również

reklama

Komentarze (94)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

adam110374 ~adam110374 (Gość)29.10.2010 18:39

Po co nam następna galeria.W Piotrkowie mieszka też dużo starszych ludzi,którzy nie noszą majtek adidasa czy nike.Moja mama ma 60 lat i nie była jeszcze w Focusie.

00


klet ~klet (Gość)29.10.2010 18:34

Masz rację Galeria to nie zakład produkcyjny ale też jest to miejsce gdzie pracują osoby, przy czym one zbyt dużo raczej nie zarabiają i prawdopodobnie są to w głównej mierze studenci, czyli umowa zlecenie. Chodzi, o to że pracownik "dużych" kwot nie wyda w tej galerii, a jak je wyda to miasto i tak guzik z tego będzie miało bo pewnie daje jeszcze ulgi w podatku lub inne śmieszne zachęty dla inwestorów. Pracownik piotrkowski raczej będzie zmuszony udać się do inne firmy by zaopatrzyć się w produkty niezbędne do życia w okazyjnej cenie - i tak "codziennie" miasto umiera bo piotrkowianin jest dla władz tego miasta "zerem".
Rozumiem, że są to jakieś miejsca pracy i super ale czy taki jest sens rozwoju miasta by ludzie tylko pracowali, nie mogąc cieszyć się z tego co zarobili w danym miejscu pracy ?
Mówisz, że to nie zakład produkcyjny hmmm masz rację ale była wielkaaaaa PIOMA i co się stało ? Komuś przeszkadzała ?
Był "piękny" duży stadion i co się z nim stało komu on przeszkadzał ? Inwestorowi co tam postawił wiatę i teraz jeszcze ciśnie urzędasów w imię prawa by wygonić ludzi z miejsc pracy ?
Co do Wrocławia heh to inna bajka, inny region inny potencjał napływowy środków i ludzi. Swoją drogą ładne miasto :)
Piotrków Tryb. raczej jak piszę zmierza ku nędzy i upadkowi. A zadłużanie go dla zabawy bez realnego planu dającego szansę na rozwój jest idiotyzmem. Ludzie My jesteśmy niemal pępkiem Polski wszystkie szlaki komunikacyjne niemal przez Nas przebiegają i co z tego wyciągnęliśmy, a no nic ! Zaścianek :)

00


predatorback ~predatorback (Gość)29.10.2010 18:08

klet - jako inwestycja może i mały, bo to nie zakład produkcyjny. Wiesz - z tym zadłużaniem to różnie bywa, np. bardzo zadłużony Wrocław ma olbrzymie szanse, że w krótkim czasie im się to zwróci bo olbrzymi kapitał spływa do nich ze świata. Czy Piotrków ma szanse "przekuć" zadłużenie w sukces? Nie wiem, bo zbyt daleko jestem od decydentów naszego miasta. Oby tak było, że za rok, dwa zaczną się inwestycje w zakłady produkcyjne.

00


klet ~klet (Gość)29.10.2010 17:50

"Waldemar" napisał(a):
Tymczasem fajnie by było, gdyby ktoś w tych galeriach kupował, a nie tylko sprzedawał.


Znam z opowieści autentyczną historię z perfumerii/drogerii Douglas (czy jak tam to się piszę). Facet kupił kosmetyki za kwotę 600zł (jeden zakup), sprzedawczyni w szoku bo nikt tutaj tyle nie wydał za jednym razem.
O jakim sprzedawaniu mówisz :) ? Przecież tam tylko młodzież spaceruje.
Ja chciałbym by wielu np młodych jeszcze piotrkowian co opuściło to miasto wróciło tutaj w poczuciu, że a) jest praca, b) mogą tutaj się osiedlić, założyć rodziny i rozwijać to miasto.
Obecnie to miasto można określić medycznym stanem przedzawałowym.
A to co mówi Pan Boss Ch., że inne miasta też się zadłużają bo taki jest trend to chyba komuś czapka ciśnie zbyt mocno głowę. Chyba można obrać własną drogę ?
Niech mi ktoś powie jaki wzrost gospodarczy, potencjał rozwoju miasta daje posiadanie Galerii ?

00


Folia ~Folia (Gość)29.10.2010 17:50

Na szczescie mamy w pobliżu Sulejów, gdzie mozna tanio coś fajnego i modnego kupić do ubrania dla dziewczyny. Mnie nie stac na zakupy w galeriach, bo to samo gdzie indziej kosztuje 3 razy taniej. Nawet jaby mnie było stac to mam rozum. Nie wróże tej kolejnej galerii sukcesu. Padnie jak Fokusmall zobaczycie.

00


xx ~xx (Gość)29.10.2010 17:22

...a ja się łudzę i czekam na ten klub fitness....

00


Waldemar ~Waldemar (Gość)29.10.2010 16:24

"Marcin-Majewski" napisał(a):

Większość ludzi wykształconych w Piotrkowie to osoby, które ukończyły kierunki humanistyczne, a więc rozwój potencjału turystycznego Miasta jest jedyną szansą na to, aby ta rzesza młodych, zdolnych i ambitnych ludzi znalazła pracę. Galerie handlowe nie mają ściągać Piotrkowian tylko osoby spoza Piotrkowa, oraz służyć potencjalnym turystom - jeżeli przyjeżdżam na urlop to dobrze mieć niedaleko również jakieś sklepy.


Piotrków jest ładny, ale żeby od razu chcieć tu spędzać urlop to chyba nie.
A jeśli atrakcją mają być Galerie, to oddalona o 40 km stąd Łódź ma lepsze.
Co do absolwentów kierunków humanistycznych - na razie mogą liczyć na pracę poza zawodem albo bezrobocie. Tymczasem fajnie by było, gdyby ktoś w tych galeriach kupował, a nie tylko sprzedawał.

00


P51 ~P51 (Gość)29.10.2010 14:42

"Starą octownią" też powinien sie ktoś z władz miasta zainteresować...
Wygląd budynku nasuwa myśl,że jego właściciel czeka na zawalenie sie parteru, by nie trzeba było go już remontować ( i zaoszczędzić kupę szmalu...).
W chwili obecnej jest to poza rozpadającą się "EUROPĄ" drugi moim zdaniem najbardziej zaniedbany budynek w mieście...Wypieszczony "czubek" nic tu nie zmienia...

00


P51 ~P51 (Gość)29.10.2010 14:38

Zdania sa jak zwykle podzielone, ale to nic nowego - tak jest od początku świata, a nie od "deklaracji łódzkiej"...
Według mnie lepiej bedzie jak w tym pięknie wyremontowanym budynku zagości jakiś ruch,życie ; niech to nawet będzie galeria handlowa i macdonalds...
Nie uważacie,że lepiej,niż by budynek miał znowu powoli obracać sie w ruinę...??
A mieszkańcom tej części miasta, a zwłaszcza dużego osiedla "Wyzwolenie" też się coś od życia należy - dla nich obecnie najbliżej do "Biedronki" na Wolborskiej - i koniec...

00


Dawid Dawidranga29.10.2010 14:29

kiedys mnie to malo interesowala ale co do tych kawiarenek to powinly powstac takie stylowe do ktorych chcialoby sie wracac :)

00


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat