Nocne autobusy w Piotrkowie. Czy jest taka potrzeba?

Wtorek, 15 kwietnia 201433
W większych miastach funkcjonują. Zwłaszcza latem. W mniejszych nie mają racji bytu. Sprawdzamy, czy w Piotrkowie istnieje potrzeba wprowadzenia nocnych kursów komunikacji miejskiej.

Są tacy, którzy pamiętają jak jeździły. Właśnie nocą. Ale to były inne czasy. Mówi się "słusznie minione". Od dawna ci, kochający nocne życie nie mogą liczyć na to, że wsiądą do autobusu i za niewysoką cenę dojadą do miejsca zamieszkania lub choćby w pobliże. Nocnych kursów nie ma. Czy MZK w Piotrkowie powinien je przywrócić?

- Nie ma takiej potrzeby - twierdzi prezes Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego Zbigniew Stankowski. - Sprawę o tej porze załatwiają taksówki, a takie kursy z naszej strony byłyby po prostu nierentowne. Gdyby w mieście funkcjonowały duże zakłady pracy, działające także na nocną zmianę, to może wtedy. Ale w obecnej sytuacji - nie. Owszem, są miasta w których takie kursy wprowadzono, ale wbrew nadziejom niektórych mieszkańcy taką decyzję ocenili nie jako próbę ich uszczęśliwienia, ale  jako...niegospodarność. Reasumując: wolę żeby Piotrków miał najtańsze bilety w Polsce, niż stwarzać pozory że jesteśmy tacy dobrzy dla mieszkańców i fundujemy im nocne autobusy.

Podobnego zdania jest założyciel sieci minibusów Krzysztof Kurczyna.
- Takie kursy mogą funkcjonować w wielkich miastach, u nas ceny taksówek są tak niskie, że kogoś, kto może sobie pozwolić np. na wyjście do klubu czy dyskoteki, powinno stać na taki wydatek.

Powszechna opinia jest taka, że nocą Piotrków zamiera i nic się w nim nie dzieje, więc po co wtedy autobusy? Z drugiej strony na najpopularniejszym portalu społecznościowym świata powstał profil "Nocny autobus w Piotrkowie", a na nim pytanie tekst: jeśli chcecie aby w Piotrkowie została wprowadzona linia nocna MZK polubcie tę stronę i udostępniajcie dalej (pis. oryg. - przyp. red.). No i stronę polubiło ponad 1300 osób.

Więc może jednak? Co o tym sądzicie?


Zainteresował temat?

6

1


Zobacz również

reklama

Komentarze (33)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

Niepłacasię ~Niepłacasię (Gość)15.04.2014 22:32

Zobaczcie co się dzieje w godzinach szczytu na przystanku na skrzyżowaniu Al. Kopernika z 3-ego Maja. Uczniów szkół czeka tak dużo na autobusy do Sulejowa, że muszą ich zabierać 3-4. Pomimo tego faktu MZK nie opłaca się reaktywować linię Piotrków-Sulejów, a dlaczego? Bo nie wiedzieć czemu zarząd MZK uważa, że linia podmiejska zawsze musi ruszać z terenu Dworca PKP. A gdyby tak emzetka do Sulejowa ruszała spod Szpitala Miejskiego, jechała Al. 3-ego Maja zabierając uczniów TPS-u, II LO, Gim. 1 i Szkoły na Krakówce mieszkających na trasie Piotrków - Sulejów, a później skręcając w Kopernika zabierałaby wspomnianą rzeszę uczniów czekających na Sulbus kurs byłby jak najbardziej opłacalny. No ale po co - lepiej likwidować kolejne linie. Ostatnio zauważyłem, że zmniejszyła się liczba kursów 10 - pewnie w lipcu, czy sierpniu przy korekcie tras dowiemy się, że linię likwidują, a dowiemy się na 100%, że kolejne autobusy będą jeździć w zależności od kursu do kilku miejsc naraz.

60


Znówomzk ~Znówomzk (Gość)15.04.2014 22:24

"Kicia-" napisał(a):
Poza godzinami szczytu w MZK-ach jeżdżą pojedyncze osoby


A może należałoby się zastanowić dlaczego tak jest? Logika pana Stankowskiego jest następująca: jakąś linią jeździ mało ludzi, więc trzeba ograniczyć jej kursowanie, w konsekwencji linią jeździ jeszcze mniej ludzi, więc MZK linię likwiduje. W każdym normalnym mieście Zarząd komunikacji miejskiej zastanawia się w takim przypadku nad zmianą trasy. Problemem nie jest wcale to czy jest linia nocna, czy jej nie ma. Problemem jest to, że w ciągu dnia często nie ma czym dojechać do domu, szkoły, czy pracy. Od ponad 20 lat MZK nie robi nic innego jak tylko kasuje kolejne połączenia. Może i pan Stankowski woli tańsze bilety, ja natomiast wolę nieco droższy, ale za to mieć pewność, że jak spóźnię się na emzetkę to za 10-15 min będę miał następną, a nie za 40 min, godzinę, czasem prawie za 2. Po Piotrkowie nie jeżdżą autobusy komunikacji miejskiej, po Piotrkowie jeżdżą PKS-y mające kilka kursów w ciągu dnia.

41


zbyszek ~zbyszek (Gość)15.04.2014 20:56

"Takie kursy mogą funkcjonować w wielkich miastach, u nas ceny taksówek są tak niskie, że kogoś, kto może sobie pozwolić np. na wyjście do klubu czy dyskoteki, powinno stać na taki wydatek."
Padłem, akurat taksówki w Piotrkowie do najtańszych nie należą, tańsze są m.in w Warszawie... studiowałem 5 lat w Warszawie i wiem ile płaciłem za przejazd taksą w Warszawie a ile w Piotrkowie. Nie będę narzekał na Piotrków bo wybrałem tutaj życie, tutaj się urodziłem i nie jest mi tutaj źle, ale mówienie, że taksówki w Piotrkowie są tanie to zwykła hipokryzja.

40


CoolMen ~CoolMen (Gość)15.04.2014 17:43

"broda" napisał(a):
No ale tam nie ma takiego wynalazku jak minibus. I komunikacja miejska ma się dobrze - ale to chyba zasługa... Zobacz więcej


I tu chyba jest pies pogrzebany. Wiadomo, że minibusy zabierają MZK około 50% pasażerów (i dochodów). O komforcie podróżowania nie ma co wspominać. Mit o konkurencji też upada, bo parafrazując prawo Kopernika o złym i dobrym pieniądzu, można powiedzieć, że samochody typu rzęch wypierają samochody dobre. Polska bylejakość święci triumfy.
Być może, gdyby MZK miał większe przychody, to i komunikacja dzienna zarobiłaby na komunikację nocną. Ale i tak byłyby psioczenia, że w nocy autobus nie jeździ wszędzie i co 15 minut.

90


nocnyklient ~nocnyklient (Gość)15.04.2014 17:09

wprowadzenie autobusów nocnych jest jak najbardziej wskazane. Może nie przez całą noc ale do godziny 2-3 spokojnie mogłyby kursować, a zwłaszcza w weekendy. Niech nikt mi nie mówi, że "jak kogoś stać na wyjście do klubu lub dyskoteki, to powinno być go stać na taksówkę"... Żenada i tyle... Koszt taksówki z postoju koło uczelni na wierzeje wynosi około 30-35zł, co nie jest małą kwotą biorąc pod uwagę dzisiejsze czasy i średnie pensje piotrkowian!

74


broda ~broda (Gość)15.04.2014 14:34

"Jolka-" napisał(a):
Porządni obywatele po 19 to siedzą w domach z rodzinami, a nie szwendają się po mieście.


Jolu - o 19 dobranocka, a później siusiu, paciorek i spać.

51


broda ~broda (Gość)15.04.2014 14:30

"Jolka-" napisał(a):
Sam sobie odpowiadasz na pytanie. Po co w takim tętniącym życiem mieście autobus nocny? Duchy będzie woził?

Jeżeli dobrze zauważyłaś, nie pisałem o nocnym autobusie kursującym miedzy 22 a 6 rano, lecz o wieczornym kursującym do 24 - a to jest różnica. Wiele osób na pewno z niego by skorzystało. Byłem niedawno w pewnym mieście (w Polsce)i bardzo się zdziwiłem, bo o 2 w nocy jechało nim wiele osób, żeby nie powiedzieć, że więcej jak u nas w dzień. No ale tam nie ma takiego wynalazku jak minibus. I komunikacja miejska ma się dobrze - ale to chyba zasługa władz lokalnych (jeżeli są).

Komentarz był edytowany przez autora: 15.04.2014 14:31

42


ok ~ok (Gość)15.04.2014 14:23

komunikacja miejska powinna być dla ludzi a nie ludzie dla niej. są miasta w których komunikacja oferuje darmowe przejazdy i tam nie patrzą czy im się to opłaca czy nie.. no ale ptb to ptb

22


Jolka ~Jolka (Gość)15.04.2014 12:30

Cytuję:
Porządni obywatele to o 19 zaczynają życie, tylko w takim pipidówku jak PT je kończą. Wystarczy wyjść po 19 na ulicę Piotrkowa i zobaczyć jak w tym zaścianku "tętni" życie

.
Sam sobie odpowiadasz na pytanie. Po co w takim tętniącym życiem mieście autobus nocny? Duchy będzie woził?

Cytuję:
a jak porządny obywatel będzie chciał z rodziną dojechać na mszę do kościoła na 19.30 ???


To zrobi sobie spacerek dla zdrowia. Kościołów dużo, więc można wybrać najbliższy, a nie ten na końcu miasta.

27


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat