Nie będzie przystanku przy wieży ciśnień

Tydzień Trybunalski Sobota, 31 maja 201440
Przystanek przy POW (po obydwu stronach ulicy) zostanie zlikwidowany dla komunikacji regionalnej. Powód? Po pierwsze POW po remoncie będzie zbyt wąska. Po drugie, tłok przy wieży ciśnień był za duży, a minibusy – wg urzędników – urządzały sobie w tym miejscu parking.
Nie będzie przystanku przy wieży ciśnień

Urzędnicy na najbliższą sesję Rady Miasta (28 maja) przygotowali projekt uchwały porządkujący wszystkie zmiany dotyczące lokalizacji przystanków w mieście. Najistotniejszą będzie ta dotycząca ul. POW.

- Ten projekt uchwały porządkuje wszystkie zmiany, które były do tej pory. Jedna jest bardzo istotna. Wykreślamy przystanek przy ul. POW przy wieży ciśnień i po drugiej stronie z katalogu przystanków dostępnych dla komunikacji regionalnej. Wszystkie przystanki na terenie miasta są dostępne dla komunikacji miejskiej, czyli autobusy komunikacji miejskiej czy pojazdy komunikacji prywatnej, wykonującej kursy w granicach administracyjnych miasta, mogą zatrzymywać się na każdym przystanku. Natomiast jeśli chodzi o przewoźników, którzy wykonują przewozy wykraczające poza granice miasta, czyli przewozy podmiejskie czy regionalne, mamy przez Radę Miasta zatwierdzony wykaz przystanków, na których mogą się zatrzymywać – tłumaczyła Agata Wypych, kierownik Działu Komunikacji w Zarządzie Dróg i Utrzymania Miasta w Piotrkowie podczas posiedzenia Komisji Polityki Gospodarczej i Spraw Mieszkaniowych.

Na czas remontu ulicy POW przystanek dla komunikacji regionalnej został przeniesiony na ulicę Grota Roweckiego. Urzędnicy chcą, aby tak już zostało. Komunikacja miejska zatrzymywałaby się na POW, a pasażerowie komunikacji podmiejskiej wsiadaliby i wysiadali na Grota Roweckiego. W tej chwili funkcjonują tam 2 przystanki, urzędnicy chcą dołożyć jeszcze jeden. - Zdaję sobie sprawę, że w tej chwili stan tej drogi czy chodników nie jest zadowalający. Widzimy to, trwają rozmowy w Urzędzie Miasta, prezydent podejmuje działania zmierzające do wprowadzenia do budżetu miasta inwestycji polegającej na przebudowie ul. Grota Roweckiego. Ulica ta wymaga kompleksowego remontu, łącznie z przebudową podziemną, bo samo załatanie dziur i położenie nakładki jest teraz niecelowe. Jedyną rzeczą, jaką chcemy zrobić doraźnie będzie ustawienie wiaty przystankowej, żeby osoby oczekujące miały jakiś komfort. W tej chwili minibusy zatrzymują się wzdłuż krawędzi jezdni.

O to, dlaczego nie może pozostać tak, jak jest pytał radny Paweł Banaszek. - Zanim rozpoczęła się przebudowa POW obserwowaliśmy duży tłok na tej zatoce autobusowej – odpowiadała Agata Wypych. - Ten tłok nie do końca spowodowany był tym, że było duże zagęszczenie autobusów, które podjeżdżały i odjeżdżały. Chodziło o to, że w centrum miasta nie ma miejsca, gdzie autobusy komunikacji prywatnej mogłyby się zatrzymać i poczekać na kolejny kurs. Chodzi o zajezdnię czy mini dworzec autobusowy. Zarówno przy POW, jak i przy Grota Roweckiego, są przystanki takie jak wszędzie - autobus powinien podjeżdżać na przystanek, pasażerowie wsiąść i wysiąść, po czym autobus powinien odjechać. Tymczasem przystanek przy POW jest również przystankiem końcowym, gdzie kończą i zaczynają się kursy. Rozkłady przewoźników są tak ułożone, że kierowcy przyjeżdżając z trasy, mają kilka minut do rozpoczęcia następnego kursu. Często są więc zmuszeni czekać na tym przystanku, chociaż cały czas wykonywane są kontrole, a przewoźnicy są uczulani na to, aby natychmiast po wysadzeniu pasażerów odjeżdżać. Oczywiście trudno to egzekwować. Nie dotyczy to wszystkich, bo spora grupa przewoźników jakoś sobie radzi i opłaca sobie prywatne parkingi w rejonie Grota Roweckiego, Dąbrowskiego czy Mickiewicza.

Tłok przy wieży ciśnień to pierwszy powód. Kolejny to zmiany, jakie zajdą w przestrzeni miejskiej po remoncie. Po przebudowie jezdnie na POW będą bowiem dużo węższe. Do tego znajdą się tam krawężniki rozdzielające pasy jezdni. To spowoduje, że swobodne wymijanie się nie będzie możliwe. Dlatego urzędnicy obawiają się, że jeśli przy POW nadal zatrzymywałaby się komunikacja miejska i regionalna, tworzyłyby się duże korki.

Była też inna opcja, jak pozbyć się minibusów kursujących na trasach regionalnych spod wieży ciśnień. Dwa lata temu urzędnicy prowadzili negocjacje z dworcem PKS w Piotrkowie. - Negocjowaliśmy stawki, za które autobusy prywatne mogłyby zatrzymywać się na dworcu i tam prowadzić całą obsługę pasażerów. Takie stawki zostały wynegocjowane. Dworzec sobie życzył, aby przewoźnik korzystający z dworca dokonywał całej odprawy właśnie na dworcu, czyli na danym stanowisku wisiałby rozkład jazdy danego przewoźnika, a jego odjazdy byłyby zapowiadane. To jednak są koszty, dlatego przewoźnicy nie do końca się do tego kwapili – wyjaśnia Agata Wypych ze ZDiUM.

Zarówno kierowcy, jak i pasażerowie będą musieli przyzwyczaić się do zmian. Na szczęście POW od Grota Roweckiego dzieli niewielka odległość.

as


Zainteresował temat?

14

0


Zobacz również

reklama

Komentarze (40)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

97-300 97-300ranga31.05.2014 19:40

Coś brać musiałeś przed napisaniem tych bzdur."Piotrkowianin" ma rację,bredzisz.

"jhk" napisał(a):
prawdzonego od kilkudziesięciu lat w cywililizacjach wyżej rozwiniętych rozwiązania

23


Piotrkowianin Piotrkowianinranga31.05.2014 19:24

"jhk" napisał(a):
wróci się do starego sprawdzonego od kilkudziesięciu lat w cywililizacjach wyżej rozwiniętych rozwiązania, że najlepsze i najtańsze jest wyznaczenie jednego "przystanku" dla wszystkich możliwych rodzajów transportu.

Ale bredzisz. Pokażesz na zdjęciach przykłady takich rozwiązań?

31


mieszkaniec cyrku ~mieszkaniec cyrku (Gość)31.05.2014 18:01

Proponuje zlikwidować parking po Urzędem Miasta z adnotacją w artykule;"zarówno.....będą musieli przyzwuczaić się do zmian"

32


parodia POW ~parodia POW (Gość)31.05.2014 17:57

"Mala" napisał(a):

Kiedyś stały tam busy i nie blokowały ulicy,bo odjeżdżały.
Teraz wysepka będzie 24h i będzie bardziej blokowała. Może to sposb na konkurencje,na szybki i tani transport w okolice Piotrkowa.
A może mylę się? Może wysepka czasowo zwęzi ulicę i odjedzie?

32


dowcip? ~dowcip? (Gość)31.05.2014 17:44

Może lepiej jeden przystanek na Aleje Cmentarne. Tam jak zdenerwujesz się ,że z dworca z bagażem idziesz,to padnie się i od razu Urząd Miasta oszczędzi na transporcie,karetce itp.
To jakiś cyrk z tymi przystankami czy Prima Aprilis?

14


expiotrkowianin ~expiotrkowianin (Gość)31.05.2014 17:03

"jhk" napisał(a):
to dopiero będzie europejski zaścianek. wszystkie mozliwe przystanki przy dworcu porozsiewane gdzie indziej: PKS, PKP, przystanek dla autobusów, przystanek dla komunikacji podmiejskiej.


Rozumiem twój model myślenia w tym temacie i ideę ogólną podzielam. Jednak to, co mówisz ma sens w wielkim mieście. W małym Piotrkowie - wszystkich w/w miejsc nie dzielą "monstrualne" odległości, więc przesadzasz.

52


-Kamil- ~-Kamil- (Gość)31.05.2014 16:02

Wyremontować dworzec PKS i powiększyć to będzie ok

60


sklave sklaveranga31.05.2014 14:45

A na obrzeża miasta przenieść przystanki dla komunikacji regionalnej.
No to teraz już jest wiadomo dlaczego zwężono POW.
By pozbyć się konkurencji.
Fajne to dla minibusów bo to olbrzymiaste auciska ulica POW po remoncie będzie za wąską a dla malutkich autobusów MZK akurat w sam raz.

81


expiotrkowianin ~expiotrkowianin (Gość)31.05.2014 14:33

1) Dojeżdżający będą mieli bliżej do starostwa.
2) Stare miejsce dzieli od nowego 200 metrów - czy robi to aż tak wielką różnicę? Chyba nie.

52


jhk ~jhk (Gość)31.05.2014 14:31

to dopiero będzie europejski zaścianek. wszystkie mozliwe przystanki przy dworcu porozsiewane gdzie indziej: PKS, PKP, przystanek dla autobusów, przystanek dla komunikacji podmiejskiej. turysci wala drzwiami i oknami i kiwają głowami jakie to przyjazne rozwiązania dla podróżnych zgotował im trybunalski gródek. a i tak po latach ktoś mądry stwierdzi że to rozwiązanie było bez sensu i wróci się do starego sprawdzonego od kilkudziesięciu lat w cywililizacjach wyżej rozwiniętych rozwiązania, że najlepsze i najtańsze jest wyznaczenie jednego "przystanku" dla wszystkich możliwych rodzajów transportu.

23


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat