18 osób chce, by stacja roweru miejskiego zlokalizowana była w okolicach parku ks. Poniatowskiego (ewentualnie skrzyżowania Żeromskiego/Krakowskie Przedmieście/Śląska).
15 osób woli, by stacja stanęła w okolicach skrzyżowania Kostromska/Łódzka/Pawłowska (market Kasia), ewentualnie przy szkole przy ul. Wysokiej.
Kolejne wskazania piotrkowian, którzy wzięli udział w konsultacjach zorganizowanych przez Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta:
okolice Urzędu Miasta/hali targowej – 14 osób
okolice marketu Kaufland (ewentualnie skwer Rawity) – 10 osób
ul. Dmowskiego (rejon targowiska) lub skrzyżowanie Dmowskiego/Kostromskiej – 9 osób
Rynek (Pl. Czarneckiego) – 8 osób
skrzyżowanie 3 Maja/Kopernika lub okolice I LO/MOK/Pl. Kościuszki – 6 osób
pętla MZK na Wierzejach – 6 osób
pętla przy Dmowskiego – 5 osób
skwer handlowy Tuż Tuż (kiedyś Piotr i Paweł – 5 osób
CH Echo – 4 osoby
osiedle Ofiar Rzezi Wołyńskiej (skrzyżowanie Wojska Polskiego/al. 800-lecia) – 3 osoby
ul. Sulejowska (Lidl, Biedronka) – 3 osoby
park Belzacki – 3 osoby
skrzyżowanie Armii Krajowej/Piłsudskiego – 3 osoby
okolice skrzyżowania Jagiellońska/Reymonta (hala Relaks) – 3 osoby
ul. Wronia (Areszt, Urząd Skarbowy) – 2 osoby
okolice skrzyżowania Dmowskiego/Górna/Żelazna – 2 osoby
ul. Gliniana – 2 osoby
osiedla Wyzwolenia/Zielona Aleja (skrzyżowanie ul. Skargi i Krasickiego) – 2 osoby
ul. Szkolna (Urząd Miasta) – 2 osoby
lotnisko – 2 osoby
ul. Belzacka/Niemena (basen) – 2 osoby
okolice ogródków działkowych "Słoneczna Polana" (ul. Łódzka/Brzeźnicka) – 1 osoba
al. Piłsudskiego przy Biedronce – 1 osoba
pętla MZK przy Słowackiego – 1 osoba
okolice sądu i parku JP2 – 1 osoba
pętla Michałów – 1 osoba
mediateka – 1 osoba
skrzyżowanie Kostromska/Słowackiego – 1 osoba
skrzyżowanie Kostromska/Sikorskiego – 1 osoba
dworzec kolejowy – 1 osoba
Rowery miejskie powrócą na ulice miasta wiosną. W Piotrkowie będzie maksymalnie 10 stacji. Jak informują urzędnicy, lokalizacje stacji będą teraz konsultowane z Pracownią Planowania Przestrzennego. Do końca stycznia powinna powstać ostateczna mapa stacji, a wtedy urzędnicy będą mogli ogłosić przetarg na obsługę roweru miejskiego na najbliższe 4 lata.
- Firmy wymagają co najmniej 4 miesięcy (od momentu podpisania umowy) na uruchomienie systemu (wyprodukowanie rowerów) – mówi Agata Wypych z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta. - Oznacza to, że w 2019 roku program może ruszyć najwcześniej od 1 lipca i będzie funkcjonował do 31 października.
Z kolei w latach 2020-2022 rozpoczęcie sezonu rowerowego planowane jest na 1 kwietnia, a zakończenie na 31 października.