W I etapie uczniowie przygotowali spot przedstawiający najistotniejsze założenia i cele, jakie przyświecać będą realizacji projektu.
W II etapie realizowanym od stycznia do marca 2018 roku odbędą się cztery spotkania z tymi, którzy pracują z osobami z różnego rodzaju niepełnosprawnościami. Będą to między innymi: · przedstawiciel Polskiego Związku Głuchych, · przedstawiciel Polskiego Związku Niewidomych · pedagog specjalny pracujący z osobami z ASD (Spektrum Zaburzeń Autystycznych) · rehabilitant-fizjoterapeuta z Fundacji Aktywnej Rehabilitacji w Łodzi Celem spotkań będzie zgromadzenie doświadczeń dotyczących życia codziennego osób z różnymi ograniczeniami w zakresie funkcjonowania zmysłów. Z założenia spotkania będą miały charakter warsztatów. Proponowane ćwiczenia pozwolą lepiej zrozumieć sytuację osób niepełnosprawnych.
Ostatni etap (IV-IX) to upowszechnienie zdobytej wiedzy. Uczniowie biorący udział w projekcie będą mogli pod kierunkiem nauczyciela przekazać swoją wiedzę młodszym kolegom. Dlatego też podsumowaniem realizowanego projektu będzie opracowanie bazującego na zdobytych doświadczeniach, scenariusza zajęć dla uczniów naszej szkoły. Poza tym na podstawie sukcesywnie gromadzonych informacji, materiałów i ćwiczeń-doświadczeń uczniowie będą przygotowywać artykuły zamieszczane na stronie internetowej szkoły oraz na łamach szkolnej gazetki "Trzy po Trzy".
Grant zostanie wykorzystany na zakup materiałów potrzebnych do przeprowadzenia zajęć „Lekcja akceptacji" dotyczących funkcjonowania osób z ASD oraz na wyjazd uczniów biorących udział w projekcie na wystawę "Niewidzialni" w Warszawie.