Czy warto iść na referendum?

Strefa FM Poniedziałek, 09 września 2013201
W poniedziałkowym programie radia Strefy FM „O tym się mówi” spotkali się dwaj radni Tomasz Sokalski, Unia Pracy, zwolennik referendum, główny opozycjonista prezydenta i Rafał Czajka z Prawicy Razem, popierający Krzysztofa Chojniaka. Tematem rozmowy był udział piotrkowian w zbliżającym się referendum.
fot. P. Kwiatkowskifot. P. Kwiatkowski
fot. P. Kwiatkowski

Tomasz Sokalski: - Chcemy odwołać Krzysztofa Chojniaka, bo jest to zły prezydent, który sięga do kieszeni mieszkańców. Proszę zauważyć jakie ceny są w innych miastach, a jakie w Piotrkowie, np. woda. W Piotrkowie, cena przed modernizacją oczyszczalni wynosi 9,70 zł. Dla porównania, w Opolu cena po modernizacji to 6,50 zł. Modernizacja oczyszczalni znacząco wpłynie na cenę wody i bez wątpienia będzie jeszcze wyższa. Kolejny powód to zadłużenie miasta. W 2006 r. kiedy prezydent Chojniak przejmował władzę było to ponad 75 mln zł, a planowane zadłużenie na koniec kadencji w 2014 r. ma wynieść prawie 150 mln zł. Myślę, że ono jeszcze się zmieni na niekorzyść miasta.

 

- Liczby przytoczone przez Tomasza są nieprawdziwe. Oburza mnie, że inicjatorzy referendum posługują się fałszywymi, nieprawdziwymi danymi. Prognoza zadłużenia na przyszły rok wyniesie prawie 150 mln zł. Tak, to jest prawda, tylko należy wytłumaczyć co to jest prognoza. Prawdopodobieństwo zadłużenia, a realne zadłużenie jest inne. Manipulujecie danymi, pokazujecie te najwyższe, które wcale nie muszą się sprawdzić – mówi Rafał Czajka.

- Ja, a także moi znajomi, nie zamierzamy iść na referendum. Uważamy, że powody wysuwane przez PIO są zmanipulowane. Sposób prowadzenia kampanii wyborczej jest brudny, polega głównie na oszczerstwach i posługiwaniu się kłamstwem. Poza tym jest to na rok przed wyborami, które są najlepszym sprawdzianem dla sprawującego władzę Krzysztofa Chojniaka. Referendum za dużo kosztuje. Ostatnie dwa wybory pokazują, że Chojniak nie ma kandydata, który jest w stanie mu zagrozić. Referendum jest jednym ze sposobów osłabienia poparcia Chojniaka. Referendum to loteria, ale osobiście nie wierzę w jego powodzenie – dodaje Czajka.      

 

Tomasz Sokalski: - Piotrkowska Inicjatywa Obywatelska to ludzie. To nie trzy, pięć czy dziesięć osób. To mieszkańcy, którzy wypowiadają się negatywnie odnośnie obecnego prezydenta. Jeżeli referendum nie powiedzie się, będziemy mieć wieczne podwyżki: za wodę, parkingi i najwyższą stawkę za podatek od nieruchomości.

 

(red.)

ankieta Ankieta

Czy jesteś za odwołaniem prezydenta Krzysztofa Chojniaka?


Zainteresował temat?

12

7


Zobacz również

reklama

Komentarze (201)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

Piotrkowianin Piotrkowianinranga11.09.2013 11:18

"dajcie-tu" napisał(a):
nie wierze!!!!!,ma ktoś skan tego???

A proszę bardzo: http://img713.imageshack.us/img713/5354/gcku.jpg

"sara" napisał(a):
inny zobaczy fragment historii - zarys ratusza.

Do zarysu ratusza toto nawet nie jest podobne.

Komentarz był edytowany przez autora: 11.09.2013 11:21

00


NIE IDĘ NA WYBORY ~NIE IDĘ NA WYBORY (Gość)11.09.2013 11:12

KRZYSZTOF CHOJNIAK JEST O"K

00


Czy warto iść? nie warto ~Czy warto iść? nie warto (Gość)11.09.2013 11:11

bo za rok są wybory

00


gość 1 ~gość 1 (Gość)11.09.2013 10:44

cyt Skąd ja to znam? Oczywiście załatwiłbym sprawę od ręki, gdybym był znajomym...
niestety tak.. odczułam. tym bardziej nie widzę powodu, żeby taki człowiek zajmował tak ważne stanowisko.
ZWALNIAM GO!

00


gość 1 ~gość 1 (Gość)11.09.2013 10:39

cyt:"Prezydenta nie ocenia się przez pryzmat łóżka, zwłaszcza takiego prezydenta, dla którego rodzina to podstawa".
Jakiego takiego? nie bardzo rozumiem. Nic nadzwyczajnego nie zauważyłam w tym prezydencie. Prezydent Chojniak jest osoba publiczną i mnie nie interesuje to czy dla niego rodzina to podstawa- tak na marginesie- myślę ,że dla każdego z nas rodzina to podstawa- mnie interesuje to czy mieszkańcom będzie żyło się dobrze za panowania Chojniaka. Chojniak włada miastem już kolejna kadencję - więc miał dużo czasu na stworzenie mieszkańcom takich warunków ,aby żyło się lżej. Niestety nie udało się- wiele osób trak uważa. więc najwyższy czas , aby zwolnić Go z tego stanowiska. Nie nadaje się. Ktoś kiedyś powiedział mądre słowa - dobry gospodarz rządzi tak, aby nie zaciągać długów. Obecny rządzi tak aby tych długów było jak najwięcej- trudno to zrozumieć , czy jego działania są celowe , ponieważ wie ,że to jego ostanie dni( w najgorszym wypadku ostatni rok) i celowo hurtem naprawia ulice i mnoży koszty. Jeśli tak to powinny zostać wyciągnięte odpowiednie konsekwencje karne. Pieniądze urzędu to nie jego własność. Następny cel prezydenta to imprezy. Bądźmy realistami . Piotrków jest biednym miastem i nie każdego stać na imprezowanie na starym mieście Ludzie po prostu nie maja czasu, siły po pracy ani pieniędzy. Takie ożywianie miasta jest zasadne ale w dużych i bogatszych miastach. tutaj przydałby się nowe stanowiska pracy. Wiele osób woli kupić dziecku ubranie niż iść na imprezę. Takie realia ma Piotrków - a Chojniak chyba założył sobie różowe okulary - bo tego nie dostrzega. i to jest dobry Prezydent??????

00


Myśliciel Myślicielranga11.09.2013 10:26

"gosc-1" napisał(a):
Ares1 napisał prawdę. u mnie było podobnie. Przez ponad rok próbowałam umówić się na spotkanie z prezydentem. Niestety nie udało się. Poczułam się bardzo zlekceważona przez prezydenta i cały magistrat. sprawy oczywiście nie udało się pozytywnie załatwić, bo pan prezydent mimo ,że byłam umówiona na spotkanie nigdy nie miał czasu. teraz nie widzę powodu, żeby nie iść na referendum.


Skąd ja to znam? Oczywiście załatwiłbym sprawę od ręki, gdybym był znajomym...

00


gość 1 ~gość 1 (Gość)11.09.2013 10:22

odpowiedź do sary: mylisz się - na referendum - Idziemy !

00


Myśliciel Myślicielranga11.09.2013 10:21

"sara" napisał(a):
Wszystko kosztuje, a inne fajne pomysły można będzie kiedyś zrealizować. Prezydent Chojniak jest otwarty na inicjatywę piotrkowian. Przed nim trzecia kadencja i kolejne, więc jest szansa na realizację.


Właśnie wyszła cała wasza natura. Piszę "wasza", bo chcę odnieść się do wszystkich popleczników Chojniaka. "Inne fajne pomysły będzie można kiedyś zrealizować" - fajnie, tylko trzeba będzie zniszczyć murek za 1 mln PLN, aby odtworzyć fundamenty; może także te piękne ulice na Starym Mieście... Nie można było pomyśleć o tym wcześniej? Zrobić panel społeczny, aby każdy mógł przedstawić swój pomysł? Zrobić coś raz a dobrze? A może i taniej? No, bo wszystko kosztuje, jak piszesz? Tak samo ulice odnawiane asfaltem wyborczym. Nie można wyremontować ich od podstaw, aby za po zimie znów nie frezować nawierzchni, a ewentualnie do czasu remontu generalnego wykonać najpotrzebniejsze remonty cząstkowe? Przykłady takiego marnotrawstwa można mnożyć...
A z tymi kadencjami, to chyba cię poniosło... Chojniak jak Castro lub Kim Dzong Il? Wieczny przywódca?

"grek" napisał(a):
na referendum pojdzie kto bedzie chcial i mial ochote a tobie g**** do tego


Pomijając wyraz na g, masz rację. Nie chodzi mi o zmuszanie kogoś do pójścia. Tylko apeluję do sumień, twierdząc, że oddanie głosu (nieważne za czy przeciw) to obywatelski obowiązek. Tak mnie uczono w szkołach. A namawianie do niepójścia jest właściwe wg ciebie? I wg kleru również?

00


gość 1 ~gość 1 (Gość)11.09.2013 10:20

Ares1 napisał prawdę. u mnie było podobnie. Przez ponad rok próbowałam umówić się na spotkanie z prezydentem. Niestety nie udało się. Poczułam się bardzo zlekceważona przez prezydenta i cały magistrat. sprawy oczywiście nie udało się pozytywnie załatwić, bo pan prezydent mimo ,że byłam umówiona na spotkanie nigdy nie miał czasu. teraz nie widzę powodu, żeby nie iść na referendum.

00


ares1 ~ares1 (Gość)11.09.2013 09:52

"sara" napisał(a):
Prezydent Chojniak jest otwarty na inicjatywę piotrkowian.


Szczególnie tych w czarnych sułtannach :))) bo u mnie Pan prezydent nie może zwykłej sprawy załatwić kilka miesiecy i tylko pismami oddala sprawe taki obrotny jest na incjatywy mieszkańców ale pewnie czeka z odpowiedzia do referendum by głośno o jego niekompetencji nie było!

00


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat