artykuł sponsorowany

Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych w Google – co oznacza, na czym polega SEO, gdzie uzyskać ofertę na pozycjonow

Piątek, 05 lutego 2021
Pozycjonowanie stron internetowych staje się coraz popularniejsze. Kolejne biznesy prowadzące działalność w internecie i poza nim, szukając sposobu na zwiększenie rozpoznawalności swojej marki oraz puli klientów, często zwracają swój wzrok właśnie w kierunku SEO, czyli optymalizacji pod kątem wyszukiwarek internetowych (ang. Search Engine Optimization). Jeśli słyszałeś o tym zagadnieniu, to z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne są wysokie pozycje w rankingu wyszukiwarki Google. Chcesz zwiększyć swoją wiedzę w tym zakresie i dowiedzieć się, czym jest pozycjonowanie stron? Zachęcamy do lektury.

Pozycjonowanie stron w wyszukiwarce a reklama tradycyjna


Aby zrozumieć, czym jest skuteczne pozycjonowanie stron, należy poświęcić chwilę na przyjrzenie się różnicy pomiędzy marketingiem tradycyjnym a internetowym. Problemem tradycyjnych form reklamy, takich jak ulotki, spoty reklamowe, radiówki czy ogłoszenia w prasie, jest ograniczona kontrola nad docieraniem do określonej grupy docelowej, zwanej również targetem. Podstawowym powodem, dla którego coraz więcej osób decyduje się na promocję w cyberprzestrzeni, jest ścisłe sprawowanie pieczy nad kierowaniem komunikatów promocyjnych. Jak to wygląda w praktyce? Przykładowo, użytkownik zainteresowany znalezieniem apteki w promieniu kilkudziesięciu metrów od swojego obecnego położenia, wpisuje do wyszukiwarki Google sprecyzowane zapytanie, oczekując w odpowiedzi adresu najbliżej położonej apteki. E-marketing stawia więc nie na pokazywanie użytkownikom reklam, lecz na odpowiadanie na ich bezpośrednie potrzeby – to klienci mają znaleźć Twój biznes dzięki odpowiedniej promocji w sieci, a nie na odwrót. Tak radykalna zmiana w sposobie docierania do nowych kontrahentów pozwala na spektakularne rezultaty w stosunkowo krótkim czasie – o ile oczywiście serwisy, o których mówimy, są dobrze, skutecznie pozycjonowane.

 

Czym jest pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google?

 

Z wyszukiwarki Google każdego dnia korzysta ok 93% polskich internautów, co przekłada się na miliony użytkowników wpisujących setki tysięcy haseł i zapytań w pole tekstowe wyszukiwarki. Obok takich liczb nie da się przejść obojętnie, ci wszyscy internauci to przecież Twoi potencjalni klienci, którzy w chwili, w której czytasz te słowa, szukają właśnie Ciebie. Pozycjonowanie strony www w Google znacznie zwiększa więc szanse na to, że witryna Twojego przedsiębiorstwa pojawi się na pierwszych miejscach w organicznych wynikach wyszukiwania. Właśnie dlatego strony optymalizuje się przede wszystkim pod wyszukiwarkę Google – jest ona najpopularniejsza i najchętniej wykorzystywana przez internautów. Czy to oznacza, że pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarkach innych od Google nie występuje? W Polsce stosuje się również pozycjonowanie w wyszukiwarce Bing, lecz niski zasięg i stosunkowo mała ilość użytkowników sprawia, że jest to kwestia marginalna. Co znaczy pozycjonowanie strony www w wyszukiwarce? To szereg działań on-site (w obrębie witryny) i off-site (poza witryną), które mają na celu dostosowanie kodu oraz treści serwisu do wymogów robotów Google. Istotne jest także pozyskanie wartościowych linków, które przekierują na niego użytkowników. Chociaż założenia te nie są w stu procentach znane, to wiadomo o istnieniu przynajmniej 200 czynników mających wpływ na ranking strony, a poprzez praktyczne wykorzystywanie tej wiedzy, pozycjonowanie stron internetowych w Google może przynieść naprawdę satysfakcjonujące efekty.

Skuteczne pozycjonowanie stron a czynniki rankingowe

Czynników rankingujących stronę internetową jest naprawdę wiele (powtórzmy, ponad 200), mają one też swoją hierarchię, o której należy pamiętać. Pozycjonowanie można przykładowo pogrupować na trzy podstawowe kategorie:

  • SEO – działania on-page – szereg czynności poprawiających ogólne funkcjonowanie witryny – głównie poprzez wprowadzenie zmian w kodzie;
  • content – działania on-page – zapełnienie strony www wartościową treścią tekstową oraz audiowizualną;
  • link building – działania off-page – pozyskanie wartościowych linków odnoszących do strony internetowej z innych witryn wartościowych dla Google.

 

Osobnym elementem, który niekiedy wymienia się na ostatnim miejscu, jest analityka, a więc śledzenie zmian, obserwowanie pozycji i, poprzez korzystanie z odpowiednich narzędzi (np. Google Analytics, Google Search Console) umożliwiających monitorowanie statusu pozycjonowanej strony www, planowanie dalszych działań. Wyżej wymienionym filarom pozycjonowania odpowiadają czynniki rankingowe wpływające na ocenę strony przez roboty Google. Poniżej podajemy przykład niektórych z nich.

SEO

·       tytuł strony i meta opis – informacje te widoczne są już z pozycji wyników wyszukiwania (nazywanych SERP-ami – Search Engine Results Page), użytkownik zatem ma dostęp do absolutnie podstawowych informacji zdradzających mu treść witryny, którą zamierza odwiedzić;

·       nagłówki – zarówno z perspektywy algorytmów wyszukiwarki, jak i samych użytkowników, istotna jest przejrzystość strony. Od pierwszych chwil spędzonych w jej obrębie, internauta musi wiedzieć, gdzie mieszczą się najistotniejsze informacje. Właściwa struktura nagłówków odgrywa tutaj kluczową rolę;

·       przyjazne adresy URL – linki zawierające przypadkowe znaki, adresy składające się z liter różnej wielkości oraz losowych symboli zwykle kojarzą się z niebezpiecznymi stronami www. Nikt nie chce wywoływać podobnych skojarzeń poprzez swoją witrynę, warto więc postawić na krótkie i informujące o zawartości strony adresy URL;

·       optymalizacja grafik – każda grafika umieszczona na stronie internetowej ma swoją nazwę, która dla robotów czytających kod witryny jest znacznie ważniejsza niż treść samego obrazka. Właśnie dlatego tak istotne jest, aby ją zoptymalizować. Co równie ważne, musi ona nawiązywać do zawartości ilustracji;

·       poprawa szybkości wczytywania – długość ładowania jest istotna nie tylko z perspektywy pozycjonowania stron internetowych, ale przede wszystkim – użytkowników. Współcześni internauci są przyzwyczajeni do ogromnych udogodnień podczas przebywania w cyberprzestrzeni. Strona ładująca się kilka sekund z pewnością ich zniechęci, a Ty stracisz potencjalnego klienta.

 

Content

 

·       wysoka jakość – prezentowana na stronie treść nie może być pozbawiona wartości. Użytkownicy, odwiedzając Twoją stronę, chcą zapoznać się z artykułami, infografikami czy materiałami wideo mogącym rozwiać ich wątpliwości w danej dziedzinie. Roboty Google z kolei są w stanie szybko ocenić jakość prezentowanych treści m.in poprzez sprawdzenie ich unikalności;

·       długość – krótkie, kilkuzdaniowe teksty nie są odbierane pozytywnie. Publikowane treści muszą mieć charakter ekspercki, budować profesjonalny wizerunek firmy i nie pozostawiać odbiorcom wątpliwości w zakresie interesujących ich zagadnień. Nie chodzi tutaj o określoną liczbę znaków, lecz o wyczerpanie tematu;

·       świeżość – treści w internecie można podzielić na te, które tracą swoją świeżość i aktualne nieustannie (tzw. evergreen content). Obie kategorie contentu są równie wartościowe i warto je przeplatać;

·       frazy kluczowe – słowa (ang. keywords) bezpośrednio odpowiadające zapytaniom użytkowników. Często przybierają postać zapytań internautów wpisywanych do wyszukiwarki. Dzięki nim potencjalni klienci mogą łatwo i szybko znaleźć Twoją witrynę. Pozycjonowanie fraz to niezwykle istotny element e-marketingu

 

Link building


·       liczba linków – im więcej linków w internecie prowadzi do Twojej strony, tym lepiej;

·       jakość linków – istotne jest, aby witryny, na których znajdują się odnośniki, cechowały się wartościową historią i nie były zaspamowane;

·       przypisanie linkom fraz – tzw. anchory, czyli frazy z linkami muszą być ze sobą tematycznie powiązane.


Oczywiście nie są to wszystkie elementy, na które należy zwrócić uwagę podczas pozycjonowania stron internetowych, są jednak warte wymieniania oraz opatrzenia komentarzem. Demonstrują także samą złożoność działań mających wpływ na poprawę pozycji witryny w rankingu Google oraz jej wieloaspektową strukturę. Wspomniane przykłady to jedynie absolutne podstawy pozycjonowania stron.

Profesjonalna firma SEO i skuteczne pozycjonowanie stron internetowych


Skoro wiesz już, co to pozycjonowanie stron, to warto jeszcze pochylić się nad jedną kwestią. Nie da się ukryć, że pozycjonowanie serwisów www jest zajęciem wymagającym czasu. Nie każdy przedsiębiorca ma możliwości na samodzielne zajęcie się poprawą pozycji swojej witryny, właśnie dlatego dobrą opcją okazuje się profesjonalna agencja SEO, z którą współpraca przyniesie najlepsze rezultaty – dzięki swojemu doświadczeniu, ekspertyzie oraz wieloletniej znajomości branży i najnowszych trendów, zrobi to za Ciebie.

 

Korzystając z usług agencji SEM SEO SEMPIRE, współpracujesz z profesjonalistami znającymi świat marketingu internetowego od podszewki. Skontaktuj się i poproś o bezpłatną wycenę. Sprawdź aktualne promocje oraz rabaty i zapewnij sobie wysoką pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania. SEMPIRE to agencja zajmująca się reklamą w Google, której warto zaufać, o czym świadczą liczne referencje znanych polskich marek. Współpraca z agencją SEO SEMPIRE to:

 

  • kompleksowy audyt SEO;
  • stała optymalizacja strony internetowej do wymogów robotów Google oraz użytkowników;
  • złożona i wielowymiarowa analiza konkurencji;
  • fachowe doradztwo profesjonalnych pozycjonerów i specjalistów o e-marketingu;
  • skuteczne pozycjonowanie stron internetowych w Google na setki fraz kluczowych.

 

Sprawdź szczegóły na https://www.sempire.pl/pozycjonowanie-stron.html

Pamiętaj – widoczność w sieci to szybki rozwój Twojego biznesu.


Zainteresował temat?

1

0


reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat