Wczoraj sygnalizacja już nie działała - obowiązywały znaki, według których ul. Słowackiego jest z pierwszeństwem, a Kostromska podporządkowana.
Jest z sensem - bo jadąc jednokierunkowym odcinkiem Ar.Krajowej wjeżdżasz w dwukierunkową Wysoką.
A umiesz czytać?
Ten znak jeżeli już powinien tam stać (chociaż według mnie jest zbędny) to powinien stać przed skrzyżowaniem z ul. Hutniczą.
Jest bez sensu, znak taki jeśli już powinien stać pod koniec jednokierunkowego odcinka A.K.
Znaki ostrzegawcze ostrezgają o tym co sobą wyrażają, ale mówią, że taka sytuacja będzie miała miejsce (w przypadku drogi o dop. prędkości do 60 km/h) do 100 metrów
Czy na ślepym odcinku ul. Kostromskiej, na który będzie wjazd, choćby dla mieszkańców pobliskich bloków, też będzie ustawiona niegodna z przepisami zapora drogowa blokująca 1 pas ruchu, tak jak obecnie na ul. Słowackiego przy ul. Daniłowskiego?
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r.w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach nie dopuszcza takiego zastosowania zapór drogowych. Widoczne na zamieszczonym zdjęciu ustawienie bariery stwarza zagrożenie w ruchu drogowym, gdyż ogranicza widoczność kierowcom pojazdów wyjeżdżających z ul. Daniłowskiego oraz stanowi nieuzasadnione zawężenie jezdni, co może być przyczyną kolizji.
Niestety, ani Straż Miejska, ani Policja nie zajęły się tym tematem. Może media coś w tym temacie zrobią?
Tak samo idiotycznie jest oznakowany wjazd na ślepy odcinek ul Zamkowej od Skłodowskiej. Odcinek jest obecnie ślepy ze względu na remont Jerozolimskiej. Miałem tam przed wczoraj fajną sytuację drogową. Ponieważ wybierałem się do biblioteki postanowiłem podjechać właśnie na ten ślepy odcinek Zamkowej. Gdy wyjeżdżałem stanąłem wprost na wprost z samochodem który chciał podobnie jak ja wcześniej wjechać na Zamkową. Z powodu bariery musiał to zrobić wjeżdżając na lewy pas Zamkowej a ja stałem na swoim prawym pasie Zamkowej. Czyż to nie genialne jak na mało ruchliwym skrzyżowaniu można głupim oznakowaniem spowodować zagrożenie dla ruchu drogowego. Czy do zarządcy dróg nie dociera prosty fakt, że taka zapora ma sens ze znakiem zakaz wjazdu ewentualnie ruchu, a znak ślepa ulica nie wyklucza ruchu tylko po prostu informuję kierowcę o braku innego wyjazdu z ulicy. Jeszcze parę minut temu myślałem, że to wpadka niedouczonego faceta który niedokładnie usłyszał co mu szef powiedział, ale po przeczytaniu posta Piotrkowianina widać, że takie stwarzanie dodatkowych zagrożeń jest w mieście normą.
to dopiero poczatek koszmaru drogowego jaki powstanie po otwarciu tego przybytku. centrum dla ludi . Handel na taka skale na obrzeza miasta!!!
A na ul. Zamkowej jest tym większy kretynizm, że znak D-4a ("droga bez przejazdu") wisi już na słupie nad znakiem parking:
- po lewej powiększenie znaku
Jest co prawda mało widoczny, ale nie jest to powód do stawiania przeszkód na ulicy - trzeba było obciąć gałęź czy dwie, żeby poprawić widoczność znaku.
Niestety, u nas drogami zajmują się ludzie kompletne nie znający przepisów w tej dziedzinie (albo znający, ale kompletnie je olewający). Oto przykład:
Skrzyżowanie Al. Armii Krajowej, ul. Hutniczej, Łódzkiej i Wysokiej.
W załączniku nr 1 do rozporządzenia MI w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń BRD i warunków ich umieszczania na drogach (Dz.U. 220/2003 poz. 2181) możemy przeczytać:
>>Znak A-20 "odcinek jezdni o ruchu dwukierunkowym" stosuje się w celu ostrzeżenia jadących jezdnią jednokierunkową o miejscu, w którym rozpoczyna się ruch dwukierunkowy.
Znak A-20 stosuje się, gdy dwie jezdnie jednokierunkowe łączą się w jedną jezdnię dwukierunkową oraz przy wprowadzeniu ruchu w przeciwnym kierunku na jezdnię mającą dotychczas ruch jednokierunkowy.
Znaku A-20 nie stosuje się na jezdniach, gdy ruch dwukierunkowy wynika z kończącego się jednokierunkowego objazdu wysepki za skrzyżowaniem. Jeżeli na początku odcinka umieszczony został znak D-3 to przed końcem odcnika, bez względu na jego długość, umieszcza się znak A-20.<<
Takie ustawienie znaku jest całkowicie bez sensu - o czym on ostrzega kierowców skręcających z dukierunkowej ul. Hutniczej w prawo, w dwukierunkową ul. Wysoką?
No jak to:
http://ujeb.pl/centrumpt/
jest dla Ciebie centrum to ja dziękuję. Żadnego koszmaru nie będzie. Zmiany które są teraz wprowadzane na skrzyżowaniach w zupełności wystarczą. Nie wiem jak jest dokładnie w planach, ale powinny być jeszcze zlikwidowane bezpośrednie wyjazdy spod Merkurego i będzie gitara.
Handel jak najbardziej w mieście a nie na obrzeża, czemu ? Bo więcej ludzi sobie przyjdzie na pieszo a nie będzie zatykać drogi dojazdowe. No ale ludziom się nigdy nie dopasuje. Tak samo lamenty że parkingi będą zapchane. Jakoś w innych miastach gdzie postawiono galerie w centrum okoliczne parkingi się nie zapychają. Czemu? Bo jak kogoś stać żeby dojechać do centrum i na zakupy w nim to na pewno stać go na wydanie tych 5 zł za postój przez 3 godziny.
Może tak Komendant Miejski Policji Państwowej pofatygował się i wydał rozkaz Naczelnikowi Ruchu Drogowego Wydziału Policji aby ten kazał chociaż w godzinach szczytu przez te trzy tygodnie przebudowy - godz. 6.30/10.00 i godz.13.00/17.00 policjantom z lizakami i gwizdkami na skrzyżowaniu ulic Słowackiego-Kostromska KIEROWAĆ RUCHEM, gdyż sygnalizacja świetlna i znaki nie wiele dają, a wręcz przeciwnie powodują powstawanie korków i zagrożenia dla robotników, pieszych i kierowców. Pan Prezydent Miasta, Urzędnicy Miejscy ds Bezpieczeństwa, Inwestycji powinni porozmawiać i skłonić w tej sprawie Pana Komendanta Policji i Pana Naczelnika Ruchu Drogowego Policji. To będzie trwać przez 6 dni tygodnia, a w sobotę tylko rano. Musi się chcieć chcieć.
Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!
Życzymy miłego przeglądania naszej strony!